Zamek Ryn
Szybkie wyszukiwanie
22.06.2010

Destynacje biznesowe

Destynacje biznesowe Decyzje, które dotyczą wyboru miejsc na spotkania stowarzyszeń silnie oddziałują na rynek korporacyjny. Czynniki ekonomiczne natomiast przyczyniły się do tego, że owe podróże posiadają następujące cechy wspólne: silna waluta, inwestycje w hotele i ośrodki konferencyjne oraz skupiają się na doskonałej obsłudze.
Które miejsca są zatem popularne?
Po pierwsze - zatoka położona pomiędzy wschodem a zachodem wywarła znaczący wpływ na rynek spotkań w ciągu ostatniej dekady, a są to Zjednoczone Emiraty Arabskie, a przede wszystkim ich stolica Abu Dhabi. Dubaj był jej pierwszym nadrzędnym graczem. Silna jej ekonomia, mocne zaplecze biznesowe, jedne z najbardziej luksusowych hoteli na świecie, plaże, a także coraz większa i łatwiejsza możliwości organizacji spotkań przyczyniły się do spopularyzowania tego państwa, jako idealnego miejsca na spotkania korporacyjne. Należy podkreślić, iż w roku 2009, kiedy mieliśmy gwałtowny spadek zainteresowania turystyką biznesową aż 1,54 milionów wybrało kierunek Bliskiego Wschodu. W roku 2010 wzrost prognozowany jest aż na10%. By zwiększyć liczbę spotkań biznesowych w tym obszarze, Abu Dhabi Tourism Authority oferuje finansowe i poza finansowe źródła wsparcia dla organizatorów eventów. Do Abu Dhabi goście zjeżdżają przede wszystkim z Wielkiej Brytanii, USA, Indii, Niemiec oraz Australii.
Beijing, Chiny. W ubiegłym roku Chiny odwiedziło 5,2 miliony uczestników spotkań. Najliczniejsi goście przybyli z: Korei, Japonii, USA, Rosji, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Kanady. Należy przypomnieć, iż Beijing w 2008 był gospodarzem Igrzysk Olimpijskich i przyciągnął międzynarodową uwagę rynku spotkań. Od tego czasu Narodowe Chinskie Convention Center otwarte w Beijingu w październiku’08, stało się międzynarodowych miejscem spotkań biznesowych.
Południowa Afryka. Walka o Puchar Świata FIFA 2010 już się rozpoczęła i ma miejsce na dziesięciu stadionach w całej Południowej Afryce, stwarza to również doskonałą okazję dla Johannesburga, Cape Town oraz innych, tamtejszych miejscowości, by pokazać swoją infrastrukturę, przygotowaną na przyjęcie turystów biznesowych. Co więcej powstają tam nowe hotele oraz Centra Kongresowe, a te istniejące przeszły gruntowny remont w związku z odbywającymi się Mistrzostwami Świata.
Słowenia. Europa Wschodnia zrobiła znaczący postęp w kierunku turystyki biznesowej i przemysłu spotkań. Ponadto Słowenia przewodniczyła posiedzeniom Rady Unii Europejskiej od stycznia do czerwca 2008 roku, co w efekcie przyczyniło się do pokazała kraju z jak najlepszej strony, a więc jako nadrzędny cel mniejszych spotkań, który jednocześnie oferuje swoim gościom ciekawe urozmaicenia, a mianowicie: Alpy, czy też Morze Śródziemne. Jest to także kraj wina i historycznych zabytków.
Piąte co do wielkości miasto w Hiszpanii – Saragossa miało
niepowtarzalną okazję zostania gospodarzem Expo 2008, ukazując swoją wyjątkowość 5,7 miliona odwiedzającym aż z 99 krajów. Miasto położone jest pomiędzy Madrytem a Barceloną jest również dostępne drogą powietrzną jak i pociągiem. Saragossa to nadrzędny punkt międzynarodowego rynku spotkań.
Baltimore, USA. Stany Zjednoczone bez wątpienie pozostają największym światowym liderem na rynku międzynarodowych spotkań, a region Maryland, nie dość, że przetrwał upadek ekonomiczny 2009 lepiej niż inne miejsca to jeszcze może pochwalić się imponującymi statystykami. W 2008 roku, Baltimore przyjęło 3,82 miliona turystów biznesowych, w tym 258 000 międzynarodowych gości. Czołowi odwiedzający to: Wielka Brytania, Ameryka Łacińska, Niemcy i Japonia. Szacuje się, że Baltimore przyciągnie więcej gości z zagranicy w 2011, kiedy to będzie gospodarzem targów AIBTM.
Trzeba przyznać, że niezależnie od tego, czy jest to nowo powstające, czy też w pełni rozwinięte miejsce to owe spotkania biznesowe powinny wciąż rosnąć i cieszyć się coraz większa popularnością w środowisku biznesowym.
POWRÓT

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: news@mojekonferencje.pl
ikona mapa

Wyznacz trasę

Zaznacz obiekt na mapie, następnie uzupełnij adres
początkowy i kliknij przycisk "Wyślij".