WorldFood Warsaw 2016 - podsumowanie

WorldFood Warsaw 2016 - podsumowanie
W dniach 19-21 kwietnia br. w EXPO XXI Warszawa odbyła się III edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Impreza przyciągnęła 250 wystawców z 24 krajów świata, ponad 4 tysiące zwiedzających z 48 państw, w tym 128 przedstawicieli krajowych i międzynarodowych mediów oraz liczne zagraniczne delegacje.

Zwiedzający

Wśród zwiedzających aż 95% stanowiły osoby decyzyjne bądź osoby mające wpływ na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Te statystyki potwierdzają biznesowy charakter targów. Odwiedzający kolejną edycję targów reprezentowali sektor związany z handlem i dystrybucją (41%), produkcją wyrobów spożywczych (34%), przetwórstwem (15%). Dużą część stanowili importerzy i eksporterzy żywności oraz sektor HoReCa. Oczywiście na wystawie nie mogło zabraknąć reprezentantów najważniejszych organizacji branżowych i stowarzyszeń, przedstawicieli administracji państwowej i samorządu oraz świata nauki.

Zwiedzający jako cel udziału w targach podawali najczęściej poszukiwanie nowych partnerów biznesowych, dystrybutorów i dostawców, podtrzymanie dotychczasowych kontaktów biznesowych, chęć zapoznania się z nowościami branżowymi oraz udział w konferencjach.

Wystawcy

III edycja targów WorldFood Warsaw okazała się także rekordowa pod względem ilości wystawców. Udział w targach wzięło 250 firm spożywczych z całego świata, które zaprezentowały swoją ofertę żywności, napojów, alkoholi, dodatków do żywności oraz nowoczesnych technologii stosowanych w branży spożywczej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przedsiębiorstwa produkujące wyroby ekologiczne i tradycyjne, które eksponowały swoje produkty w premierowej strefie EcoFood.

Wydarzenia towarzyszące

Trzy targowe dni obfitowały w liczne rozmowy biznesowe, promocję firm i produktów, degustacje, spotkania wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Ale nie tylko. Każdy z targowych dni był bogaty w konferencje, dyskusje branżowe i panele tematyczne. Eksportowi krajowych produktów rolno-spożywczych na zagraniczne rynki poświęcono pierwszy dzień wystawy. Drugiego dnia z kolei eksperci zajęli się bardzo aktualnymi problemami handlu żywnością, jego uwarunkowaniami prawnymi i podatkowymi. Trzeci dzień był równie ważny i ciekawy, a jego tematyka poświęcona była sektorowi ekologicznej produkcji i sprzedaży żywności.

Złote Medale

Podczas uroczystej Gali po raz trzeci już przyznano Złote Medale Targów WorldFood Warsaw, które wyróżniają wyjątkowe produkty. W tym roku nagrodzono: Czekoladę Figa & Dzika Pomarańcza zgłoszoną przez firmę EkoHurtownia, Ketchup Diabełek Dziadunia zgłoszony przez firmę Ogródek Dziadunia Czesław Ślusarczyk Sp.J., Bio Chipsy Kokosowe zgłoszone przez firmę Nomak, Jogurt grecki bez laktozy zgłoszony przez OSM w Łowicz, Kiełbasę siekaną zgłoszoną przez firmę Kapecki Sp. J. – Rzeźnictwo i Handel, Olej lniany zgłoszony przez firmę Olejowy Raj, Wino Bonifacio Alicante Boushet 2012 zgłoszone przez firmę Competir International, Czarną herbatę z kawałkami owoców marakui zgłoszoną przez Regency Teas (Ptv) Ltd.

Złoty Medal w kategorii Debiut Polski otrzymał produkt Bio Canihua firmy Bio  Naura – produkt rodem z Ameryki Południowej zawierający duże ilości pełnowartościowego białka oraz błonnika pokarmowego, zaś Złoty Medal w kategorii Debiut Zagraniczny Mix nasion i orzechów firmy SIA S.C. Gran. Jury przyznało również  kilka wyróżnień produktom zaprezentowanym podczas III edycji targów.

INFORMACJA PRASOWA

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Archiwum

Klaudia
Doradca ds. obiektów

Chcesz szybciej znaleźć obiekt
który spełnia Twoje kryteria ?

Nie musisz przeglądać dziesiątek obiektów. Napisz do nas na [email protected], a otrzymasz listę obiektów dopasowanych do Twoich preferencji i potrzeb.

Możesz również skorzystać z formularza na dedykowanej stronie Zapytaj doradcę.

Chcę wysłać formularz