Po omówieniu kluczowych trendów dotyczących doświadczenia uczestników, hybrydowych wydarzeń oraz ekologii, czas przyjrzeć się kolejnym elementom kształtującym przyszłość branży eventowej. W drugiej części naszego trendowego cyklu skupimy się na nowych podejściach do cateringu, rosnącej roli profesjonalnych event plannerów oraz bezpieczeństwie danych i uczestników.

IV Nowe podejście do cateringu i oferty gastronomicznej


Oferta gastronomiczna podczas wydarzeń odgrywa coraz większą rolę, a organizatorzy coraz częściej dostosowują ją do zmieniających się oczekiwań uczestników. Joanna Janecka sales & events director Event Hall w Fabryce Norblina zauważa, że jednym z wyraźnych trendów jest wzrost popularności alternatywnych napojów

„No na pewno zostajemy przy tych trendach, które które obserwujemy już od jakiegoś czasu, czyli technologie, jak najwięcej sztucznej inteligencji i nowinek technologicznych, ekologia, badanie śladu węglowego, dbanie o to, żeby być jak najbliżej idei zrównoważonego rozwoju. Ale to co mogę zauważyć u nas, to bardzo duże zainteresowanie naszych gości produktami nie alkoholowymi, ale jednak koktajlowymi. To jest coś, co obserwujemy już od jakiegoś czasu. Staramy się też wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, ponieważ widzimy, że coraz większa grupa naszych klientów, oprócz klasycznych open barów jest również zainteresowana ich bezalkoholowymi zamiennikami – moctailami”.

Podobne zmiany dostrzega Piotr Tabor, Prezes Zarządu Hotele i Gastronomia PLUS, który wskazuje na rosnącą rolę lokalnej kuchni i jakości serwowanych posiłków.

„Cały czas rośnie też rola destynacji z unikalnym charakterem, a także lokalnej kuchni i napojów”.

Dzięki rosnącej świadomości organizatorów wydarzenia nie są już tylko przestrzenią do zdobywania wiedzy, ale także miejscem, gdzie uczestnicy mogą odkrywać nowe smaki i doświadczać lokalnych tradycji kulinarnych. Well-being, personalizacja menu i dbałość o wysoką jakość produktów stają się standardem, który kształtuje przyszłość branży eventowej.

V Rola nowoczesnych event plannerów – nowe wyzwania organizacyjne


Robert Węglarz, ekspert hotelowy, trener i konsultant w Alchemii Hotelarstwa, wskazuje, że organizacja wydarzeń wymaga coraz większej profesjonalizacji, a stanowisko event concierge staje się niezbędne.

„Wobec tak zmieniających się oczekiwań, koniecznością wydaje się być (co widać już na rynku) stanowisko Planisty Konferencji (meeting planer) czy Event Concierge) – osoby odpowiedzialnej za planowanie, organizowanie w hotelu konferencji, będącej w bezpośrednim kontakcie z organizatorem (zleceniodawcą) od początku do końca trwania imprezy. To właśnie ta osoba odpowiada za pełne osiągnięcie wszystkich celów spotkania, koordynuje każdy szczegół spotkania/konferencji, od prelegentów, poprzez miejsce konferencji, aż do dopilnowania materiałów drukowanych i sprzętu AV, a także podejmuje i utrzymuje kontakty w celu efektywnej komunikacji pomiędzy zleceniodawcami, prelegentami, uczestnikami, dostawcami i pracownikami na miejscu. Organizatorowi daj poczucie zaopiekowania i profesjonalnego podejścia, a hotelowi poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji klienta”.

VI Bezpieczeństwo uczestników – nowe priorytety


Rosnąca liczba cyberzagrożeń sprawia, że organizatorzy wydarzeń inwestują w bezpieczeństwo danych. Joanna Guderczyk, Head of Events w Concordia Design Poznań, zauważa, że kwestie te stają się nieodzownym elementem nowoczesnych eventów.

„Niezwykle ważne jest także bezpieczeństwo i komfort uczestników. Zarówno aspekty zdrowotne, jak i cyberbezpieczeństwo pozostają kluczowe. Współczesne centra konferencyjne inwestują w systemy kontroli dostępu, technologie bezdotykowe oraz zaawansowane środki ochrony danych, które minimalizują ryzyko wycieków informacji”.

W pierwszej części naszego cyklu omówiliśmy, jak wydarzenia zmieniają się w kierunku większej personalizacji, hybrydowych formatów i ekologii. Druga część pokazała, że za sukcesem nowoczesnych eventów stoi także dbałość o gastronomię, bezpieczeństwo uczestników oraz rosnąca rola profesjonalnych event plannerów. W trzeciej części przyjrzymy się temu, jak nowe technologie — w tym sztuczna inteligencja — wpływają na organizację wydarzeń i jak zmieniają się oczekiwania uczestników wobec przyszłości branży MICE.