Business + SPA = Sukces

W ciągu ostatnich kilku lat ośrodki SPA zyskały ogromną popularność. Oprócz tradycyjnego weekendu w SPA, wybieramy się tam z najróżniejszych okazji – czy to wesela, wieczoru panieńskiego, zaręczyn, urlopu, „babskiej imprezy”. Najczęściej jednak na taki pobyt decydują się pary, rodziny oraz, przede wszystkim, kobiety. Co stoi na przeszkodzie, aby relaks w SPA przenieść na grunt biznesowy? To nowy, ale i bardzo efektywny w kontaktach biznesowych trend.

Coraz częściej na miejsce spotkania biznesowego czy konferencji wybierane są ośrodki SPA. Co przyciągnęło do tej formy organizacji spotkania businessmanów? Oprócz urokliwej okolicy, smacznej kuchni i wysokich standardów obsługi, równie ważny jest pokonferencyjny relaks. Dawno temu utarł się pogląd, że spotaknie dwóch mężczyzn w SPA jest… niemęskie. Nic bardziej mylnego! Już w starożytnym Rzymie miejsce debat i dyskusji patrycjuszy stanowiły łaźnie. Mała popularność tego typu miejsc może również wynikać z niewiedzy panów. Nie zawsze są oni świadomi, które zabiegi będą dla nich najlepsze. Dlatego wyboru co do rodzaju zabiegu powinni dokonywać profesjonaliści. Po długiej konferencji, nudnych wykładach i niewygodnych krzesłach oczywistym wyborem będzie masaż relaksacyjny. To obsługa powinna zaproponować businessmanowi, który rodzaj zabiegów będzie w danym momencie dla niego odpowiedni.

Ośrodki SPA oferujące równocześnie organizację konferencji, czy wyjazdów integracyjnych powinny przystosować do wymogów tych spotkań swoją ofertę. Oczywiste jest, że podczas spotkania dwóch businessmanów hotel nie przygotuje dla nich błotnej kąpieli we dwoje, jak podczas pobytu małżonków. W takiej sytuacji należy postawić na zgodność z męską naturą. Żaden pan nie będzie miał ochoty okazać słabości decydując się na masaż leczniczy. Najbardziej odpowiedni będzie więc masaż kręgosłupa oraz zabiegi krótkie, które przynoszą szybki i odczuwalny rezultat. Z partnerem biznesowym można zagrać w squash’a, spróbować rywalizacji w paintballu – muszą to być rozrywki umożliwiające luźne, towarzyskie kontakty. Ten dobór atrakcji ma kluczowe znaczenie w postrzeganiu gospodarza spotkania przez kontrahenta – im bardziej oryginalny będzie sposób spędzeniu wspólnego czasu, tym bardziej będzie on przekonujący. Jeśli z kolei pobyt w hotelu wiąże się ze szkoleniem pracowników firmy, pracodawca zyska wiele w oczach podwładnych rezerwując całą strefę SPA, dając im tym samym możliwość skorzystania z jacuzzi, sauny czy basenu w dowolnym momencie.

Pobyt w ośrodku SPA ma sprawić, że dla naszych gości biznesowych spotkanie firmowe nie będzie już tylko przykrym obowiązkiem, a przyjemnością. Oferowane przez hotel rozrywki mają dać odpoczynek, ale i dalszą motywację do pracy. Właściciele muszą pamiętać, że gdy prowadzeniu ważnych rozmów towarzyszy przyjemna atmosfera, łatwiej o sukces. Miarą sukcesu dla businessmanów będzie podpisana umowa, natomiast dla ośrodka SPA  zadowolenie gości z usług, co momentalnie przekłada się na bezpłatną reklamę. Bo kto lepiej zareklamuje ośrodek niż gość zadowolony z podpisania umowy z ważnym klientem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.