Każde przedsiębiorstwo na liście swoich priorytetów powinno zanotować kształtowanie własnego wizerunku. Z tym pojęciem bezpośrednio wiąże się Employer Branding, czyli nic innego, jak wszelkie działania, które mają na celu kreowanie wizerunku firmy (jednak wewnątrz organizacji). Owa strategia jest oparta m.in. na zapewnieniu odpowiednich warunków pracy, a także specjalnego środowiska, które będzie przyjazne zarówno dla samych pracowników, jak i osób współpracujących z przedsiębiorstwem.

Wielu osobom błędne wydaje się, iż budowanie wizerunku firmy ogranicza się głównie do jej identyfikacji, usług i produktów. Nie do końca tak oczywiście jest, ponieważ samo logo i marketing to zbyt mało, aby dana firma wyróżniała się silnym wizerunkiem pośród innych marek. W rezultacie więc chodzi o zdobycie zaufania konsumentów, by postrzegali oni przedsiębiorstwo jako stabilne, dojrzałe i pewne. Warto jednak podkreślić, iż praca nad tym stanowi długotrwały proces, który musi być przemyślany i przede wszystkim systematyczny.

Kształtowanie wizerunku firmy


Kształtowanie wizerunku firmy to ważne zadanie, które wpływa na to, jak dane przedsiębiorstwo jest postrzegane przez potencjalnych interesariuszy. To właśnie od wizerunku w głównej mierze zależy pozycja firmy na rynku konkurencyjnym. Wszelkie firmy, które mogą się pochwalić odpowiednim wizerunkiem, mają z tego ogrom korzyści. Należy do nich m.in. wysoka lojalność klientów, duże zainteresowanie przedsiębiorstwem i duże możliwości w obrębie nawiązywania nowych współprac.

Jeśli więc chcesz być możliwie jak najlepiej postrzegany w swoim otoczeniu biznesowym, to koniecznie powinieneś podjąć szereg działań, dzięki którym firma po prostu będzie się cieszyć dużym uznaniem. Musisz jednak pamiętać, że jeśli dopiero jesteś na początku tej drogi, to powinieneś się zaopatrzyć w dużą dozę cierpliwości. Wszystko z tego względu, że – jak już wcześniej wspomnieliśmy – kształtowanie wizerunku firmy stanowi długofalowe działania. Ich efekty nie są od razu widoczne, jednak z czasem mogą Cię mile zaskoczyć!

Jak kreować wizerunek firmy?


Jeśli zdecydowałeś się na podjęcie działań w tym zakresie, to przede wszystkim musisz stworzyć przemyślaną strategię. Jako przedstawiciel firmy powinieneś się zastanowić, jak wyobrażasz sobie wizerunek przedsiębiorstwa. Zwyczajnie odpowiedz sobie na pytanie, jak firma ma być postrzega i… czy taki obraz w ogóle jest możliwy przy uwzględnieniu bieżących możliwości. Bardzo ważne jest też wyznaczania takich celów, które są łatwe do zmierzenia. Określ zarówno czas i sposoby ich osiągnięcia, a także metody pomiaru.

Twoim zadaniem jest także sprawdzenie, jak w tej chwili prezentuje się wizerunek firmy. Takie informacje pozwolą wskazać na obszary działalności przedsiębiorstwa, które szczególnie wymagają usprawnienia lub zmiany. Możliwe będzie również stworzenie należytego budżetu w obrębie zaplanowanych działań. Oczywiście można wskazać na wiele sposobów kreowania wizerunku firmy, a poniżej opiszemy te, które najczęściej są obserwowane. Tym samym odpowiemy na tytułowe pytanie – jakie działania wizerunkowe podejmują firmy.

Sposoby na kształtowanie wizerunku firmy


Zastanawiasz się, jak kreować wizerunek firmy? Doskonale, już spieszymy z odpowiedzią! Najczęściej pierwszym krokiem, który podejmują przedsiębiorstwa, są wszelkie działania związane z identyfikacją wizualną. W gruncie rzeczy chodzi o to, aby firma miała swój znak rozpoznawczy. Równie ważnym krokiem jest prowadzenie CSR, a więc społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to szereg praktyk, dzięki którym kontrahenci dostaną sygnał, iż celem firmy nie są wyłącznie zyski.

Firma decydująca się na działania CSR m.in. wyróżnia się tym, iż wspiera różnorodne społeczności lokalne i troszczy się o naturalne środowisko. Kolejnym sposobem jest oczywiście wypracowanie konkretnych standardów obsługi klienta oraz dbanie o relacje z mediami. Niezwykle ważne jest wdrożenie szeregu działań dotyczących PR, do których zalicza się m.in. udzielanie wywiadów czy uczestnictwo w eventach branżowych. Warto również dbać o pozytywny wizerunek firmy w Internecie, co jest szczególnie ważne w dzisiejszym świecie.

Rola eventu w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy


Ciekawym zagadnieniem są eventy firmowe jako ważny element kreacji wizerunku marki. Nie da się ukryć, że wszelkie wydarzenia organizowane przez firmę, mają ogromne znaczenie dla kreowania jej wizerunku. Praktyki te były widoczne już w starożytności, kiedy to m.in. organizowano różnorodne igrzyska. Współcześnie także są one ważne, co potwierdza organizacja chociażby dużych imprez otwartych – nie tylko dla osób z firmy. To wszelkiego rodzaju targi, konferencje czy kongresy. Na takich przedsięwzięciach zwykle pojawiają się nieprzypadkowe osoby, co w następnej kolejności sprzyja networkingowi.

Kiedy organizujesz wydarzenie na wysokim poziomie, cieszące się nie tylko popularnością wśród przedstawicieli branży, ale też dużym rozgłosem mediów, masz ogromną szansę na ugruntowanie pozycji swojej marki. W taki sposób budujesz również pozytywne relacje z uczestnikami, osiągając tym samym nie tylko sukcesy PR-owe. Mając to wszystko na względzie, powinieneś już wiedzieć, że event firmowy a wizerunek to połączone ze sobą zjawiska.

Gdzie zorganizować event firmowy?


Duże znaczenie dla organizacji eventów ma oczywiście miejsce, w którym się dane wydarzenie odbywa. Skoro już wiesz, jak duża jest rola eventu w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, to wskażemy ciekawe obiekty na organizację spotkań firmowych. Polecamy przede wszystkim organizację takich wydarzeń w dużych miastach, gdyż może w nich wziąć udział znacznie większa liczba gości. W tym celu możesz wziąć pod uwagę m.in. hotele konferencyjne w Warszawie. Ich przykładem są m.in. Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów czy Nobu Hotel Warsaw. Jeśli interesują Cię obiekty na imprezy firmowe w Krakowie, to świetnym wyborem będą m.in. HOTEL KOSSAK czy Garden Square Hotel. Równie atrakcyjne są obiekty konferencyjne w Poznaniu, do których należą m.in.: IBB ANDERSIA HOTEL **** czy Novotel & ibis Poznań Centrum. To oczywiście dopiero namiastka propozycji, a – co ważne – mamy ich w zanadrzu o wiele więcej. Odpowiedź naszą stronę i sprawdź, gdzie zorganizować imprezę firmową, aby zachwycić wszystkich gości!