Poradnik dla organizatorów konferencji. Część pierwsza.

Pierwszym i kluczowym pytaniem na jakie  odpowiedzieć muszą sobie organizatorzy spotkań biznesowych jest to jakie miejsce wybrać. W naszym kraju jest wiele ciekawych destynacji konferencyjnych, choć do najpopularniejszych zdecydowanie zaliczyć można obiekty zlokalizowane na górzystym południu Polski. Tam na gości czeka bowiem nie tylko profesjonalne szkolenie, ale także wyjątkowe, zapierające dech w piersiach krajobrazy.

SONY DSC

Polska, biorąc pod uwagę organizację eventów i spotkań branżowych to miejsce z bardzo urozmaiconą ofertą. W tym stosunkowo małym kraju znaleźć można bowiem zarówno tereny rozległych jezior, trawiaste równiny, piaszczyste nadmorskie plaże jak i malownicze góry. I to właśnie ten ostatni z wymienionych rejonów przyciąga gości biznesowych najczęściej.

Góry zajmują całą, południową część kraju, od położonych na zachodzie Sudetów, aż po Bieszczady. Najwyższym szczytem górskim są znajdujące się w Tatrach Rysy (2 499 m n.p.m.), a do najpopularniejszych obok wspomnianych już pasm należą Karkonosze, Beskidy, Pieniny oraz Góry Świętokrzyskie.

Na plus – zalety konferencji w górach

Dlaczego górskie miejscowości są tak często doceniane przez organizatorów szkoleń i konferencji? Cóż, ich podstawową zaletą jest oczywiście sama lokalizacja. Strome stoki i leśne szlaki zapewniają wiele atrakcji miłośnikom przygód i aktywnego wypoczynku. To świetna propozycja nie tylko dla turystów ale także dla osób podróżujących biznesowo, które po zakończonej konferencji mogą udać się na wspólną wycieczkę rowerową czy jazdę na nartach. Takie atrakcje to świetny pomysł na zajęcia teambuildingowe oraz imprezy integracyjne, tak bardzo popularne wśród osób z branży eventowej. Rejon górski posiada także idealne warunki do uprawiania sportów i tu zdecydowanie wyprzedza północ Polski. W górach sport uprawiać można bowiem zarówno latem jak i zimą. Narty, snowboard, piesze wycieczki czy wspinaczka to niezapomniane atrakcje, którymi raczyć można się przez okrągły rok.

Zakopane – Zimowa stolica Polski

Mówiąc o znanych miejscowościach górskich, większość wskazuje przede wszystkim na Zakopane. Nie można się jednak temu dziwić. Zakopane stanowi bowiem jedno z najpopularniejszych miast wśród turystów. Jego popularność w dużej mierze wynika z samej lokalizacji w rejonie polskich Tatr, pasma górskiego w Karpatach Zachodnich.

Tatry to malowniczy, wręcz bajkowy obszar, który budową masywów górskich przypomina nieco Alpy. Teren ten bogaty jest w strzeliste, wysokie szczyty, a także jeziora, jaskinie i wodospady. To także jeden z atrakcyjniejszych rejonów Polski pod względem roślinności i żyjącej tam zwierzyny. Przebywając na stoku lub podczas pieszej wędrówki po lasach i dolinach, nie trudno o spotkanie niedźwiedzia, rysia czy jelenia.

Samo Zakopane również ma wiele do zaoferowania swym gościom. Czym się wyróżnia? Miejscowość ta jest najwyżej położonym miastem w Polsce. Choć nie jest duża i  posiada niecałe 30 tysięcy mieszkańców,  rocznie ją i okolice odwiedza od 2 do 3 milionów turystów.
Miasto z dumą nosi nazwę zimowej stoicy Polski i jest organizatorem wielu ważnych wydarzeń sportowych takich jak Puchar Świata w Skokach Narciarskich. Do najbardziej znanych miejsc należą słynne Krupówki, Wielka Krokiew czy Gubałówka. W mieście znajduje się również działający od 1985 roku Teatr Witkacego, Muzeum Tatrzańskie oraz ciekawa atrakcja – dom do góry nogami. Uwagę przykuwa także sama architektura i budynki w charakterystycznym, zakopiańskim stylu.

Oferta szyta na miarę

Miasto od lat doceniają turyści z całego świata, a coraz częściej także osoby podróżujące biznesowo. Na popularność wśród organizatorów konferencji wpływa przede wszystkim położenie w niedużej odległości od Krakowa oraz słynnej Wieliczki, do której wypad może być ciekawym pomysłem na integracyjną wycieczkę po zakończonym szkoleniu.

Obiekty konferencyjno-wypoczynkowe robią tu bardzo duże wrażenie. W samym Zakopanym jest ich co najmniej kilkanaście dzięki czemu organizatorzy eventu mają bardzo szeroki wybór oraz możliwość dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb.

Traditional polish wooden hut from Zakopane, Poland.

Pragnąc zrobić pozytywne wrażenie na uczestnikach konferencji, warto zdecydować się na jeden z luksusowych obiektów szkoleniowych zlokalizowanych w tym mieście. A tych nie brakuje. Dobrym przykładem może być chociażby położony w samym sercu Zakopanego pięciogwiazdkowy Hotel Litwor. Obiekt ten zachwyca pięknem wnętrz oraz atrakcyjną oferta biznesową. Proponuje swym gościom konferencje w jednej z dwóch sal, a także bogaty wachlarz usług dodatkowych. Hotel ten należy do specjalizującej się w organizacji kongresów i eventów Grupy Trip posiadającej w swym portfolio kilka hoteli, w tym aż trzy w Zakopanem. Będąc gościem zakopiańskiego kompleksu można liczyć więc na przeprowadzenie interesującej imprezy integracyjnej w formie gier plenerowych, wieczorów folklorystycznych czy biesiad góralskich. Hotel posiada również jedyną w swoim rodzaju ofertę Litwor exclusive use, dzięki której goście mają niepowtarzalną okazję poczuć pełną swobodę mając dostęp do wszystkich usług na wyłączność, bez obawy o zakłócanie spokoju.

Ważnymi obiektami konferencyjnymi na mapie Zakopanego, są także Hotel Belvedere oraz Czarny Potok. Pierwszy z nich imponuje przede wszystkim swym nowoczesnym zapleczem szkoleniowym złożonym z sześciu sal mieszczących do nawet 700 osób. Z kolei trzygwiazdkowy Hotel Czarny Potok to idealne miejsce na konferencje ze względu na ofertę usług dodatkowych. Sauna turecka, basen, jacuzzi, czy solarium to zaledwie część z proponowanych przez niego atrakcji. Masaże relaksacyjne i terapeutyczne czy zabiegi na twarz i ciało będą wprost idealnym zakończeniem dnia pełnego wrażeń. W tym miejscu warto także wspomnieć o bogatej ofercie gastronomicznej hotelu. W jego restauracji goście mogą bowiem nie tylko skosztować jednego z wybornych, regionalnych dań, ale także zgodnie z upodobaniami zamówić na indywidualną prośbę potrawy wegetariańskie lub dietetyczne.

Mówiąc o atrakcjach nie można zapomnieć także o należącym do sieci Mercure Hotelu Kasprowy. Położony na Polanie Szymaszkowej u podnóża Gubałówki kompleks to wprost idealne miejsce dla miłośników dobrej kuchni oraz wykwintnych win. Na jego terenie znajdują się aż 3 restauracje z całkowicie unikalnym stylem, a także lobby bar z widokiem na Tatry. Na uwagę zasługują zwłaszcza wnętrza Karczmy Kasprowy Przycup z muzyką na żywo i tradycyjną kuchnią Podhala, a także Restauracja Alpejska z bogatym menu a’la carte, w którym znajdziemy m.in. przepyszne kurki smażone z boczkiem i kwaśną śmietaną, żurek na zakwasie czy grillowany oscypek z konfiturą z żurawiny i borówek. Takie lokale to wprost idealne miejsce na odpoczynek po zakończonej konferencji czy kameralne dyskusje przy lampce wina.

Podhalańską miejscowością zasługującą na uwagę gości biznesowych z pewnością jest również Białka Tatrzańska ze słynnym Hotelem Liptakówka oraz ośrodkiem SPA Zawrat Ski Resort. Nieopodal znajduje się także malownicza Bukowina Tatrzańska z popularnym ośrodkiem Olczański Wierch oraz Termami Bukovina. Jednym z ciekawszych obiektów szkoleniowych jest tam Pensjonat Sekuła, który zapewnia przeprowadzenie spotkania biznesowego oraz pomaga w organizacji imprez integracyjnych takich jak spływ przełomem Dunajca, kulig, wycieczki z przewodnikiem, przejażdżki skuterami śnieżnymi czy wieczory z kapelą góralską.

sleigh ride