Mówiąc o światowych gigantach hotelarstwa trudno byłoby pominąć sieć Starwood Hotels & Resorts. Brand posiada swoje obiekty w niemal każdym państwie świata i składa się z aż dziesięciu niezależnych marek. Najnowszym dzieckiem firmy jest marka Trubute Portfolio – kolekcja hoteli i kurortów czterogwiazdkowych oraz o podwyższonym standardzie.

Tribute Portfolio to już dziesiąty brand sieci Starwood oraz drugi wśród hoteli niezależnych. Firma z pewnością wiele zyska dzięki tym zmianom, a przede wszystkim umocni pozycję jako globalnego operatora hoteli segmentu premium.

Pierwszym obiektem nowej marki Tribute Portfolio był hotel Royal Palm South Beach Miami. Następne otwarcia zaplanowane zostały w Asheville w Karolinie Północnej, Nashville, Tennessee, Savannah, Georgii oraz Charleston w Południowej Karolinie. Do końca 2020 roku ma być już blisko 100 nowych hoteli pod szyldem Tribute Portfolio. Początkowo, jak zakłada zarząd sieci będą to obiekty w USA i Europie. Szansą rozwoju będą w tym wypadku hotele niezależne, z którymi firma mogłaby nawiązać bezpośrednią współpracę.

Pierwszy hotel Tribute Portfolio - Royal Palm South Beach Miami
Pierwszy hotel Tribute Portfolio – Royal Palm South Beach Miami

Prawie 50% ekskluzywnych hoteli w USA jest niezależnych, a 60% obiektów czterogwiazdkowych na całym świecie nie jest powiązanych z żadną marką. To zapewnia sieci Starwood wachlarz możliwości rozwoju Tribute Portfolio. Podczas licznych rozmów z właścicielami hoteli niezależnych podkreślali oni, że bardzo chętnie nawiązaliby współpracę z naszą siecią w celu poprawienia wyników swoich obiektów. Szczególnie interesujące są dla nich korzyści wynikające z siły programu lojalnościowego SPG, bazy naszych obecnych klientów oraz elastyczności i minimalne wymagania dotyczące standardów nowej marki – wyjasnił Dave Marr, Wiceprezes ds. Marek na Amerykę Północną i Szef marki Tribute Portfolio na świat.

Tribute Portfolio stanowić będzie uzupełnienie flagowej marki Starwood – The Luxury Collection. Marka ta słynie bowiem z najbardziej luksusowych i wyjątkowych hoteli na całym świecie. W portfolio posiada prawdziwek perełki branży, dlatego też nikogo nie dziwi fakt, iż przeżywa właśnie swój największy rozwój od 21 lat. W ciągu ostatniej dekady marce udało się blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę hoteli odnotowując tym samym 60% wzrost.

Wybierając się w służbową podróż warto więc rozważyć wybór jednego z nowych obiektów Tribute Portfolio, zwłaszcza, że hotele te należeć będą do programu lojalnościowego SPG sieci Starwood. Tak jak w przypadku pozostałych dziewięciu marek goście będą mieli więc możliwość zbierania punktów i wymiany ich na nagrody takie jak podwyższenie standardu pokoju, prezenty powitalne, późniejsze wymeldowanie i inne. Świętując wprowadzenie nowej marki, Starwood oferuje członkom SPG do 10.000 bonusowych punktów Starpoints za pobyty w hotelach Tribute Portfolio do 15 lipca 2015.