Trzeba powiedzieć wprost - sieci korporacyjnych hoteli odchodzą w zapomnienie. Komfortowo wyposażone pokoje, dogodna lokalizacja i dość przewidywalny bufet śniadaniowy to miejsca spełniające najprostsze wymagania podróżujących. Nie zapominajmy jednak, że zgodnie z przysłowiem - „apetyt rośnie w miarę jedzenia”. Od niedawna ujawnia się moda na boutique hotels, czyli miejsca o znacznie podwyższonym standardzie.
Klienci stali się coraz bardziej wybredni. Szukają unikatowych miejsc i niepowtarzalnego wystroju, który w żaden sposób nie podlega banałowi hotelowych gwiazdek. Wysublimowany smak odnoszący się nie tylko do jedzenia, ale także mający na myśli niepowtarzalna aranżację wnętrz oraz stosowną cenę – to teraz pełna definicja „boutique hotels”.
Koncepcja tego typu hoteli powstała pod koniec lat 80 w Londynie. Następnie została rozprzestrzeniona w Nowym Jorku i San Francisco. Owe hotelowe zjawisko wyróżnia się stylową architekturą. Nadrzędną rolę w projektach pokojów odgrywa modernizm, który jednocześnie jest niespotykany, a zarazem często bywa jedynie jednorazowym projektem w hotelu. Ponadto hotele o tego typu charakterze posiadają perfekcyjną obsługę, która bywa jednym z największych atutów stylu „boutique”. Ulokowane w niezwykłych okolicach, zaadaptowane dawne pałace tudzież zamki są restaurowane i na nowo urządzane przez największych architektów. Owe hotele posiadają w swojej ofercie nie więcej niż 100 miejsc noclegowych, gdyż prestiżem tych obiektów jest hołdowanie marki, a nie korporacyjnych sieci.
Zwykle związane są one z historią miejsca. Doskonale łączą oferowany podróżnym luksus wraz z miejscem o niepowtarzalnym charakterze. Idealnym przykładem takiego obiektu jest hotel Copernicus w Krakowie, zlokalizowany w malowniczej dzielnicy – Kazimierzu. Odrestaurowane fryzy i polichromie z XVI niewątpliwie są nie lada atrakcją zwłaszcza dla obcokrajowców coraz częściej wybierających tego typu miejsca (według nieoficjalnych danych – 26% ludzi z zagranicy w ubiegłym roku zdecydowało się na nocleg w butikowym hotelu w Polsce).
Mimo zabytkowej architektury, hotele butikowe w pełni nadążają za nowoczesnością, a tym samym w żaden sposób jej nie ujmują, co więcej są wyposażone w różnego rodzaju sprzęt multimedialny, klimatyzację, bezprzewodowy Internet, jak i ceny, które z pewnością okażą się konkurencyjne dla korporacyjnych sieciowych hoteli.
Niezwykły styl i smak tych hoteli, to gwarancja udanego spotkania tradycji ze współczesnością, a przy tym wspomnień uczestników konferencji, czy szkolenia w historycznych murach.
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]