Turyści biznesowi nie mają wyjścia i bardzo cierpliwie oraz wytrwale znoszą cięcia kosztów, jakie mają miejsce ostatnimi czasy. Wygodne siedzenia w business class zostały zastąpione miejscami usytuowanymi na końcu samolotu w economy class. Regres standardu odbił się również na noclegach, a w szczególności na jakości pokoi. Turyści biznesowi bukują pokoje w mniejszych, ciaśniejszych hotelach niż te, w których zatrzymywali się jeszcze dwa lata temu. Nic zatem dziwnego, że zmiany nie cieszą się popularnością i zapewne ciężko do nich przywyknąć. Jeżeli jednak wierzyć badaniom sponsorowanym przez Hilton Garden Inn, owe zmiany stały się nowymi normami. Powodem takich decyzji może być fakt, że na wybór hotelu dla celów biznesowych absolutnie nie ma znaczenia wygody oferowane przez hotel. Pierwsza pod uwagę brana jest cena (80%), tuż za nią plasuje się wygodne łóżko (76%).
Mając to wszystko na uwadze, niezbędne jest wyeliminowanie kilku podstawowych błędów i opinii na temat podróżowania w interesach. W większości dominuje teoria oraz ogólne przekonanie, iż turyści biznesowi zwykle latają do egzotycznych krajów, zatrzymują się w najbardziej luksusowych hotelach, wyposażonych a najmodniejsze technologiczne błyskotki jak na przykład kino w postaci 60 – calowego telewizora LCD, ponadto wszechogarniającymi przestrzeń pokoju działami sztuki na ścianach, osobistym kamerdynerem, nie wspominając już o plotce, że dokładnie plądrują oni minibar, a wszystko to z korporacyjnych, tudzież rządowych budżetów. Jasne jest, iż każdy luksusowy hotel dysponuje kilkoma specjalnie urządzonymi apartamentami VIP , większość jednak turystów biznesowych zatrzymuje się w skromnych pokojach hotelowych.
Jakie wygody hotelowe dla turystów biznesowych?
Każdy hotel powinien przede wszystkim oferować swoim klientom nieograniczony dostęp do Internetu/Wi-Fi, który jednocześnie będzie dostępny we wszystkich pokojach hotelowym - bez dodatkowych opłat. Z taką też opinią zgadza się 48% ankietowanych. Wiele hoteli biznesowych już upowszechniło tę usługę, jednak byłoby znacznie lepiej, gdyby wszystkie hotele umożliwiły gościom całkowity i bezpłatny dostęp do sieci w pokoju, a nie jedynie w lobby czy centrach biznesowych. Oczywiste jest, że o wiele wygodniej pracować jest w zaciszu własnego pokoju. Należy zaznaczyć również, że praca w pokoju wymaga kolejnych udogodnień jakimi są biurko i krzesło w pokoju z łatwo dostępnym gniazdkiem i telefonem w zasięgu ręki. Często turyści biznesowi są zmuszani do przesuwania mebli w pokoju hotelowym, w poszukiwaniu gniazdka do którego mogliby podłączyć swojego laptopa.
Inne podstawowe wygody dla ankietowanych
Turyści biznesowi niezwykle doceniają pracę pokojowej, budzenia na telefon, śniadania i siłowni. Również istotne jest dla nich wieczorna obsługa hotelu, pościel dobrej jakości, dodatkowe poduszki oraz przestronny pokój. Klienci biznesowi bardzo cenią hotelowe wygody, ze względu na fakt, że tworzą one środowisko, w którym mogą być produktywni i zarazem skupieni, a więc powstaniu idealnych warunków do pracy.
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]