Pałac Żelechów
Szybkie wyszukiwanie
14.02.2018

Jak wybrnąć z kryzysu? Czyli o poprawnej komunikacji z mediami

Jak wybrnąć z kryzysu? Czyli o poprawnej komunikacji z mediami

Kryzys może zdarzyć się w każdej firmie, dlatego tak ważna jest osoba, która potrafi sobie z nimi radzić. Jakie kroki podjąć w pierwszej chwili? Jak rozmawiać z mediami? Jakie wykorzystać kanały komunikacji? I najważniejsze, czyli jak zażegnać kryzys? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą prelegenci na XVIII Kongresie Profesjonalistów PR, który odbędzie się w Rzeszowie w dniach 19-20 kwietnia.

Zeszłoroczna edycja wydarzenia odnosiła się do kryzysów wizerunkowych firm. Organizatorzy poszerzają więc tę tematykę o informacje dotyczące samego procesu komunikacji w obliczu kryzysu. Swoją wiedzą i spostrzeżeniami podzielą się doświadczeni prelegenci z dziedziny Public Relations. Wystąpi m.in. Maksymilian Pawłowski- wieloletni rzecznik prasowy Leroy Merlin Polska, Rafał Motriuk - redaktor i dziennikarz Trójki Polskiego Radia oraz Filip Szatnik - rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Specjaliści będą opisywać procedury zapobiegania kryzysom oraz sposobach zarządzania nim. Konferencja jest więc przeznaczona nie tylko dla rzeczników prasowych, ale wszystkich osób, które zajmują się wizerunkiem firmy. Podczas kongresu zostanie przygotowany specjalny blok warsztatowy oraz sesja  naukowa przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytety Warszawskiego.



Kryzys - wyzwaniem i wyznacznikiem umiejętności


O tym jak ważne jest prowadzenie rozsądnego dialogu z mediami mówi Mariusz Sokołowski, były rzecznik prasowy policji, prezes agencji P4R, którego także usłyszymy podczas kongresu. „Prawdziwym sprawdzianem dla rzecznika prasowego jest kryzys. To wtedy należy wykazać się szybkością, wiedzą, doświadczeniem i przygotowaniem merytorycznym. (...) Niekompetencja nawet w jednym z tych obszarów może skutkować poważnymi konsekwencjami...”.

Dbając o wizerunek firmy należy wykazywać się dużą odpornością na stres, być stale dostępnym. Od chwili wybuchu kryzysu znaczenie ma każda minuta. Tylko szybko podjęte kroki, aby go zażegnać przynoszą faktyczny skutek. Czas reakcji ma szczególne znaczenie w świecie internetu, gdzie każda informacja rozchodzi się błyskawicznie. O skutkach kryzysu decyduje kilka pierwszych godzin.



Jednym z organizatorów kongresu jest dr. hab. Dariusz Tworzydło, który na co dzień wykłada na Uniwersytecie Warszawskim. Wskazuje on, że podstawą sprawnego zarządzania ewentualnym kryzysem jest odpowiednio przygotowana kadra specjalistów. Należy świadomie budować jednolity przekaz w kierunku mediów. „Brak oficjalnego komunikatu ze strony firmy nie będzie oznaczał, że dziennikarze odpuszczą temat- tłumaczy organizator -  wręcz przeciwnie, stanie się polem dla dezinformacji oraz przypuszczeń.”Opinia publiczna może uznać, że firma posiada poważne problemy bądź coś do ukrycie. W takim przypadku zainteresowanie ze strony dziennikarzy będzie większe.

Sposób na kryzys

Mając na karku tykający zegar, łatwo o pomyłkę. Nie ważne jednak jak ciężka wydaje się sytuacja, podstawą jest spokój i postępowanie krok po kroku. W ferworze wydarzeń nie można zapomnieć o żadnym z kanałów komunikacji. Działanie zarówno na polu zewnętrznym (tradycyjne media, portale społecznościowe) ma takie samo znaczenie jak zabiegi wewnątrz firmy. Pracownicy muszą być dobrze poinformowani o prowadzonej strategii. W przeciwnym wypadku może dojść do sprzecznych komunikatów w mediach.

Aby radzić sobie z kryzysem najważniejsza jest szybkość i dokładność działania. Podejmując odpowiednie kroki, dobry specjalista jest wstanie załagodzić kryzys, a nawet obrócić go na korzyść firmy. O szczegółowych metodach debatować będzie ponad 300 ekspertów i praktyków z dziedziny public relations już pod koniec kwietnia tego roku. Aby wziąć udział w XVIII Kongresie Specjalistów Public Relations należy wysłać zgłoszenie. Szczegółowy rozkład wydarzenia można znaleźć także na stronie organizatorów: Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o.


INFORMACJA PRASOWA

POWRÓT

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: news@mojekonferencje.pl