Szybkie wyszukiwanie
Zamek Ryn
29.10.2020

Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Minął już miesiąc od ósmej edycji Meetings Week Poland 2020. I choć miała ona inną formułę, niż dotychczas, dotyczyła aktualnych i ważnych problemów, które stanęły przed szeroko pojętą branżą spotkań. To głównie tym wyzwaniom, które pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, poświęcone zostało wydarzenie MWP. Odbyło się ono w formule hybrydowej - jednocześnie w pięciu miastach Polski oraz w przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego. Co czekało na gości? M.in. wystąpienia i panele z udziałem polskich i międzynarodowych mówców, premiery czy rozdanie nagród.

Meetings Week Poland 2020 odbył się 16 i 17 września. Były to dni przepełnione wartościowymi rozmowami, spotkaniami i ogromną ilością wiedzy. Wydarzenia fizycznie miały miejsce w pięciu miastach w Polsce - w Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu oraz Warszawie. Ponadto, online można było dołączyć z każdego zakątka kraju i świata, biorąc udział w evencie w czasie rzeczywistym.

Wydarzenie otworzyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, odpowiedzialny za turystykę, oraz Arkadiusz Opoń, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Obaj podkreślali wagę funkcjonowania branży turystycznej i całego przemysłu spotkań dla gospodarki oraz mówili o trudach wynikających z pandemii.


Uczestnicy paneli w sesji Poland Meetings Destination podjęli m.in. wątki związane z komercyjnym i edukacyjnym potencjałem hybrydowych oraz online’owych form konferencji i kongresów, potrzebą stosowania zasad higieny i bezpieczeństwa, wynikających z zagrożenia SARS-2.

Sesja przygotowana przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Bureau POT dotyczyła w głównej mierze zrównoważonego rozwoju, który uznany został za podstawę odbudowy osłabionego przemysłu spotkań. Tej dziedzinie wystąpienia swe poświeciły Claudia van’t Hullenaar (Global Destination Sustainable Movement) oraz Lesley Williams (BestCities Global Alliance).

Kolejna sesja, „B2B Exhibitions – Back to Business” przygotowana i prowadzona przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, dotyczyła wielowątkowej funkcji targów, w szczególności w okresie odbudowy gospodarki. Paneliści zaznaczyli iż targi odgrywają kluczową rolę w odbudowie biznesu, firmy, kontaktów po okresie stagnacji spowodowanej epidemią, są szybkim narzędziem powrotu polskich firm na rynek polski i międzynarodowy, stanowią dźwignię rozwoju miast i regionów oraz polskiej gospodarki, będąc akceleratorem rozwoju gospodarczego na wielu płaszczyznach.

Pierwszy dzień Meetings Week Poland 2020 zakończył się koncertem Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”.

Drugi dzień wydarzenia odbył się na dwóch panelach w Warszawie oraz oczywiście online. Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało dyskusję na temat perspektyw organizacji wydarzeń i  aktualnej sytuacji branży eventowej. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE z kolei umożliwiło podjęcie tematu podróży biznesowych i motywacyjnych oraz refleksję nad przyszłością agencji incentive travel, linii lotniczych i hoteli biznesowych. Wśród konkluzji tego panelu, podczas którego rozmówcy zaprezentowali sytuację rynku, wyzwania dotyczące popytu i szansę na odbudowę branży, były m.in. potrzeba rzetelnej i uczciwej komunikacji dotyczącej pandemii i bezpieczeństwa na trzech płaszczyznach: w mass-mediach, po stronie administracji rządowej oraz ze strony branży – organizatorów wyjazdów, obiektów oraz linii lotniczych.


Podczas Meetings Week Poland 2020 wielokrotnie podejmowano temat bezpieczeństwa. Całościowo temu zagadnieniu została poświęcona sesja przygotowana przez przez MPI Poland Chapter. Gościem specjalnym tej części spotkania był międzynarodowy ekspert specjalizujący się w zarządzaniu tłumem, Paul Foster.

Ósma edycja MWP zakończyła się galą Kompasy Vistuli, podczas której nagrodzono zwycięzców pierwszej edycji konkursu wyróżniającego najlepszych absolwentów Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. W kategorii menadżer uhonorowano Michała Maziarczyka (director of Sales Poland Baltic States, Liberty International Tourism Group) i Adrianę Rogalską (dyrektor, Natura Mazur Resort Conference), a w kategorii przedsiębiorca Dianę Jabłońską (współwłaściciel i dyrektor zarządzająca, Dan-Kart).

Zarówno nagrodzonym, jak i organizatorom całego MWP serdecznie gratulujemy, życząc tym samym dalszych sukcesów!

POWRÓT

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: news@mojekonferencje.pl
Informujemy, że serwis korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza akceptację Polityki Cookies Zamknij zamknij