Moc inspiracji na Targach EuroGastro i WorldHotel 2019

Tegoroczna edycja Targów EuroGastro i WorldHotel okazała się sukcesem. Kolejny raz odwiedzający mieli szansę na zapoznanie się z najnowszymi trendami w branży hotelarsko-gastronomicznej. W tym roku zaprezentowało się blisko 300 wystawców, pochodzących z 21 różnych krajów, a ich stoiska tętniły życiem. W ciągu zaledwie dwóch dni Targi odwiedziło ponad 22 tys. osób.
To zmieniło się na lepsze
W tym roku Targi po raz pierwszy odbyły się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo, co wywołało duże zadowolenie wśród wystawców. Chętnie komentowali oni tę zmianę, wyrażając swoje pochlebne opinie o nowej lokalizacji. Menedżer firmy Electrolux – Janusz Stankiewicz, przyznał, że podczas ubiegłorocznej edycji uczestnicy mieli duże trudności z transportem oraz ze znalezieniem miejsca parkingowego. W tym roku problemy zniknęły. Jacek Ładziak - prezes Papstar Polska powiedział, że w nowym obiekcie wystawcy mają także więcej miejsca, dlatego przeniesienie lokalizacji wydarzenia do Ptak Warsaw Expo było bardzo dobrym pomysłem.
Ogrom różnorodności wśród wystawców podniósł rangę wydarzenia
W tym roku w gronie wystawców znalazło się wiele znanych i cenionych marek, m. in. Electrolux, prezentujący odwiedzającym system wodnego czyszczenia garderoby, Winterhalter, który promował na swoim stoisku nowoczesną podblatową zmywarkę z serii UC czy firma Koree, która przedstawiała bogatą ofertę sprzętu do parzenia kawy. Jak co roku, nie zabrakło również licznych degustacji, podczas których goście mieli okazję spróbować wielu przysmaków. Na stoisku Morello Forni można było spróbować aromatycznej, włoskiej pizzy.
Włoska kuchnia przyciągała widownię także do Kurta Schellera – ambasadora marki Hendi. Nagrodę za najlepszy targowy produkt zdobyła tarta śliwkowa, firmy M&K. Uznanie zyskała także nalewka Cztery Pory Roku z Nalewek Staropolskich oraz ręcznie robione czekoladki Marcina Paździora. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też produkty proekologiczne firmy Papstar Polska i Duni, prezentującej biodegradowalne serwetki.
Mistrzowskie pokazy i inne atrakcje przyciągały odwiedzających
Atrakcją dla odwiedzających z całą pewnością były liczne konkursy i mistrzowskie pokazy, które odbywały się w strefie pokazowej Targów. Zawodowi kucharze prezentowali swoje umiejętności kulinarne podczas konkursu International Chef Culinary Cup, który organizowała Spółka Nestle. Podczas XIII Festiwalu Kuchni Greckiej kucharze przygotowywali dania z oryginalnych, greckich produktów. Już jedenasty raz jury wskazało laureata Kulinarnego Talentu, organizowanego przez Studio Kulinarne Roberta Sowy. Celem konkursu było wyłonienie wyjątkowych talentów sztuki kulinarnej wśród młodych ludzi, którzy nie ukończyli jeszcze 23. roku życia. Był to imponujący pokaz umiejętności połączonych z zamiłowaniem do gotowania.
Emocje wzbudzała także 11. Olimpiada Kawy, która zgromadziła ogromną widownię, Międzynarodowy Konkurs Barmanów “Barmatic Cup” Stowarzyszenia Polskich Barmanów oraz Smart Cuisine, promujący smaczne, a przede wszystkim bardzo zdrowe, jedzenie.
Program dla profesjonalistów cieszył się dużym zainteresowaniem
Dwudniowy program edukacyjny “Profesjonalny Menedżer Restauracji”, który został opracowany przez Kongres Szefów Kuchni oraz MT Targi Polska, cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. W kursie wzięło udział ponad 280 uczestników, którzy poznawali tajniki związane z prowadzeniem biznesu gastronomicznego. Menedżerowie mieli szansę wzbogacić swoją wiedzę dotyczącą ekonomii, polityki cenowej, finansów czy marketingu.
Liczne konferencje, szkolenia i warsztaty oferowały możliwości rozwoju
W ramach Targów zostały zorganizowane liczne szkolenia, warsztaty i konferencje, które swoją ciekawą tematyką przyciągały szereg specjalistów związanych z branżą gastronomiczną i hotelarską. Podczas konferencji “Pieczywo w gastronomii – problem czy szansa?” obalano mity dotyczące glutenu, a szkolenie organizowane przez firmę V4B – Vision For Business zaproponowało rozwiązania, dzięki którym można zwiększyć obroty i zyski w restauracji. Magazyn “Czas wina” zorganizował szkolenie i warsztaty dla sommelierów, które prowadziła szefowa redakcji – Justyna Korn-Suchocka. Podczas szkolenia uczestnikom zaprezentowano różne rodzaje win, często różne od tych, które serwuje się w restauracjach, oraz przeszkolono w kwestii dobierania odpowiednich win do potraw.
Najlepsi zdobyli nagrody
W ramach konkursu “Najlepszy Produkt Targów EuroGastro 2019” jury oceniało pięć kategorii. Tegorocznymi laureatami zostali:
- W kategorii sprzęt ciężki: Koree – za piec konwencyjno-mikrofalowy MERRYCHEF EIKON e2S
- W kategorii wyposażenie zaplecza kuchennego (drobne sprzęty): Papstar Polska S.A. - za linię produktów do do cateringu “100% fair” z serii Pure
- W kategorii żywność i napoje dla gastronomii: Nalewski Staropolskie Karol Majewski i Współpracownicy Sp. z o.o. za Nalewskę Cztery Pory Roku
- W kategorii wyposażenie sal restauracyjnych, barów, kawiarni, cukierni, lodziarni: Duni Sales Poland Sp. z o.o. za serwetki 40x40 cm Dunilin
- W kategorii sprzęt, akcesoria i produkty dla cateringu: M&K za tartę śliwkową
W konkursie “Najlepszy Produkt dla Hoteli THE BEST OF WORLDHOTEL 2019” pierwsze miejsce zajęła firma Electrolux za Electrolux Professional SPA – System Czyszczenia Wodnego Garderoby Electrolux Advanced Care 2.0.
W podziękowaniu za wieloletnią współpracę, zdobywcami Grand Prix zostali: Jarek Walczyk, Witold Karol Ignatowski i Kazimierz Kowalski.
W dniach 25-27 marca 2020 r. odbędzie się 24. Edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro oraz 13. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. Z pewnością nie zabraknie tam inspiracji, które będzie można wykorzystać w branży hotelarsko-gastronomicznej. Na wydarzenie zapraszamy już dziś, ponownie do Ptak Warsaw Expo.
INFORMACJA PRASOWA