Orbis poprawił najważniejsze wskaźniki operacyjne i finansowe w 2012 roku. Dynamiczny rozwój sieci hoteli zgodnie ze strategią asset light.

W 2012 roku rynek hotelowy w Polsce w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia przez Polskę roli współgospodarza UEFA EURO 2012. Orbis osiągnął dobre wyniki sprzedażowe, poprawiając zarówno wskaźniki operacyjne, jak i finansowe. – powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 2012 roku.

Łączne przychody Grupy Hotelowej Orbis w 2012 r., według danych porównywalnych, wzrosły o 3,3% w odniesieniu do 2011 r. i wyniosły 691,5 mln zł. Wskaźnik EBITDA w roku 2012 uzyskał wartość 200,2 mln zł w ujęciu like-for-like, co przekłada się na wzrost o 7,5%. Wynik ten osiągnięto dzięki intensywnym działaniom pro-sprzedażowym i marketingowym, Mistrzostwom EURO 2012 oraz skutecznemu zarządzaniu kosztami w całym 2012 roku.

Satysfakcjonujące wyniki operacyjne osiągnięte przez Grupę Hotelową Orbis w roku 2012 potwierdza wzrost przychodu na dostępny pokój (RevPAR) o 5,7% w ujęciu porównywalnym. Tak dobry wynik operacyjny został wypracowany poprzez wzrost zarówno frekwencji o 1,2 p.p. , jaki i średniej ceny za pokój o 3,5%, w ujęciu „like-for-like”.

Rok 2012 upłynął pod znakiem nowo otwieranych hoteli. Orbis oddał do dyspozycji gości pięć nowych obiektów: ibis Kowno na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis budget w Krakowie i Warszawie, oferujące łącznie 760 nowych pokoi. Kontynuowana była także budowa Novotelu w Łodzi, którego otwarcie planowane jest na drugi kwartał 2013 r. Były to ostatnie tego typu projekty finansowane przez Orbis, gdyż zgodnie z założeniami strategii „asset light” spółka nie planuje w przyszłości finansowania budowy nowych hoteli z własnych środków.

W 2012 r. podjęto również działania zmierzające do dalszej optymalizacji struktury Grupy. Orbis wycofał się z działalności przewozów autobusowych, w najbliższej przyszłości spółka planuje także sprzedaż krótkoterminowego wynajmu samochodów (rent-a-car). Transakcja ta zakończy proces restrukturyzacji i umożliwi skupienie się wyłącznie na działalności hotelarskiej.

Ważnym celem spółki jest powiększanie sieci w oparciu o model biznesowy „asset light”. W roku 2012 podpisane zostały 2 umowy o zarządzanie, a także 6 umów franczyzy, z których 4 hotele są już otwarte: ibis Styles Reda, Mercure Kasprowy, Mercure Piotrków Trybunalski oraz Mercure Krynica. Zdecydowanym priorytetem dla Grupy jest rozwój w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. Średnio-terminowy plan zakłada powiększenie sieci do 90 hoteli.

Aspekt społecznej odpowiedzialności przedsiębiorców nabiera coraz większego znaczenia dla interesariuszy Spółki. Aby spełnić te oczekiwania, Orbis realizuje program „Planet 21” stanowiący element ogólnoświatowej strategii Grupy Accor w obszarze CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Program „Planet 21” określa 21 celów, jakie do 2015 r. hotele zobowiązują się zrealizować na rzecz społeczności lokalnych (EGO) i środowiska (ECO).

Rok 2012 był pomyślnym okresem dla Orbisu. Dzięki Mistrzostwom EURO 2012, spółka poprawiła wyniki operacyjne i finansowe, a także zoptymalizowała koszty. Na przestrzeni roku 2012 wzmocnione zostały wszystkie trzy filary stanowiące podstawę strategii Orbisu, tzn. koncentracja na hotelarstwie, jako podstawowym obszarze działalności, rozwój w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę oraz zrównoważony rozwój dla dobra środowiska (ECO) i społeczności lokalnych (EGO). Nasze priorytety na rok 2013 pozostają niezmienione, jednakże tempo ich realizacji jest uzależnione od coraz bardziej niepewnych warunków rynkowych. - powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis S.A.

INFORMACJA PRASOWA

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Zamek w Stobnicy otwarty na majówkę 2024?!
Zamek w Stobnicy otwarty na majówkę 2024?!

Otwarcie Zamku w Stobnicy już niebawem! Przygotuj się na niezapomnianą majówkę 2024, pełną emocji i przygód. Weź udział w historycznym otwarciu i dołącz do epickiej przygody już teraz!

10 lat Hotelu Fabryka Wełny - to właśnie tutaj szyją się najlepsze wspomnienia!
10 lat Hotelu Fabryka Wełny - to właśnie tutaj szyją się najlepsze wspomnienia!

Odkryj niepowtarzalne wspomnienia z 10 lat Hotelu Fabryka Wełny! Z historią splata się nowoczesność, tworząc magiczną przestrzeń, która przyciąga gości z całego świata!

Sale konferencyjne na wynajem w Koszalinie - skorzystaj z oferty HUDSON!
Sale konferencyjne na wynajem w Koszalinie - skorzystaj z oferty HUDSON!

HUDSON - elegancki obiekt w samym sercu Koszalina, oferujący kompleksowe usługi organizacyjne dla różnorodnych wydarzeń biznesowych i okolicznościowych. Sala konferencyjna, komfortowe pokoje, wyjątkowa restauracja - wszystko, czego potrzebujesz, by stworzyć niezapomniane wydarzenie!

Już niedługo otwarcie nowej przestrzeni EVENT HALL w Fabryce Norblina!
Już niedługo otwarcie nowej przestrzeni EVENT HALL w Fabryce Norblina!

Odkryj wyjątkowy Event Hall w sercu Fabryki Norblina – idealne miejsce na konferencje, szkolenia i spotkania biznesowe. Nowoczesność spotyka się z historią, tworząc niezapomnianą atmosferę dla Twojego wydarzenia. Otwarcie już 20 maja!

Hotel 3-gwiazdkowy w Radomsku - Hotel Porto, idealny na konferencje i szkolenia!
Hotel 3-gwiazdkowy w Radomsku - Hotel Porto, idealny na konferencje i szkolenia!

Odkryj idealne miejsce na Twoje biznesowe wydarzenie! Hotel Porto oferuje nowoczesną przestrzeń konferencyjną, komfortowe pokoje, wykwintną kuchnię i bogatą ofertę atrakcji. Zarezerwuj już teraz i zaplanuj niezapomniane spotkanie biznesowe!

Archiwum