W tym roku nasz portal MojeKonferencje.pl miał zaszczyt być patronem medialnym jednego z najgłośniejszych i
najbardziej wyczekiwanych wydarzeń dla branży eventowej, czyli
Konferencji Event Biznes.
19 października w Ptak Warsaw Expo zebrali się
pracownicy, miłośnicy i eksperci z związani z szeroko pojętą
organizacją wydarzeń firmowych. Poruszono ważne dla branży
tematy, omówiono kwestie problemów oraz tendencji, a także
poszerzono wiedzę uczestników na temat event marketingu. Organizatorem imprezy jest Stowarzyszenie Branży Eventowej.
Założeniem 5. edycji
Event Biznes było ukazanie, jakie możliwości posiadają narzędzia
event marketingu w różnych aspektach działalności
przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń. Dyrektor Programowa
Konferencji, Prezes Zarządu SBE, Marta Chmielewska podkreśla, że w
tym roku impreza miała pomóc w znalezieniu skutecznych metod
radzenia sobie ze współczesnymi wyzwaniami branży. Program Event
Biznes umożliwiał łatwy dostęp do najnowszych narzędzi pracy,
a także skupiał się na przekazaniu praktycznej wiedzy uczestnikom.
Goście mogli na podstawie doświadczeń praktyków kreowania eventów zapoznać się z analizami trendów w socjologii, marketingu, a także rozwoju nowych technologii. Kluczowym elementem programu było porównanie wyników różnych strategii budowania marki, promocji oraz kompleksowym zarządzaniu produktem lub usługą poprzez event. Tegoroczny Event Biznes został podzielony na pięć bloków tematycznych: Wyzwania, Nowe technologie, Event w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Event w Employer brandingu, Przepisy prawa i standardy.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5bdc371e61807_attachment.jpg)
Podczas tematycznych
spotkań przedstawiono przekrojowe analizy, studium przypadków
projektów z wykorzystaniem różnego rodzaju wydarzeń, zmiany w
przepisach o organizacji wydarzeń i odpowiedzialności
organizatorów. W każdym bloku wypowiadali się eksperci i praktycy
związani z daną dziedziną, dzięki czemu goście otrzymywali
wiedzę z pierwszej ręki. Z okazji jubileuszu, poruszono także
temat celebracji. Wykład prowadził ceniony i popularny polski
językoznawca prof. Jerzy Bralczyk.
Uwagę uczestników w sposób niekonwencjonalny przykuło wystąpienie mistrzyni olimpijskiej w pływaniu, Otylii Jędrzejczak. W obrazowy sposób pokazała, że podstawą sukcesu jest ciężka, wieloetapowa praca zarówno indywidualna, jak i całego zespołu. Pod tym względem praca event managera wymaga podobnych cech charakteru, jakie są wymagane w sporcie.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5bdc3763e859b_attachment.jpg)
Szkoleniowiec, dziennikarz oraz coach, Piotr
Bucki poruszał temat narzędzi komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Mówił o sposobach ich wykorzystania i znaczeniu, jakie mają
podczas organizacji wydarzenia. Adrian Kostrzębski,
który pracuje w PR & sales director Turtle Entertainment Polska
Sp. z o.o. mówił o o finale jednego z najlepiej rozpoznawanych
wydarzeń e-sportowych na świecie. Natomiast Dawid Niemczyk będący
starszym specjalistą Volkswagen Poznań przybliżył publiczności
cele, wyzwania i efekty eventu na przykładzie jubileuszu 25-lecia
Volkswagena w Poznaniu.
Dyrektor komunikacji korporacyjnej T-Mobile,
Małgorzata Rybak- Dowżyk wyjaśniała jak można sprawić, aby
event był kluczowym elementem w budowaniu zintegrowanej komunikacji.
Można było także posłuchać socjologa dr Tomasza Sobierajskiego,
który opowiadało o tym, co powinien wiedzieć dobry pracodawca o
różnych nowych generacjach w społeczeństwie, ich oczekiwaniach i sposobach
pracy.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5bdc37754148c_attachment.jpg)
Wśród występujących
znaleźli się także goście zagraniczni. O nadchodzących
rewolucjach w branży mówił Stephan Jung z CEO, InoventiQ Group, a
Michiel Pool z Head of
Global Events External Activation and Engagement Ericsson
podzielił się wiedzą dotyczącą zintegrowanego marketingu z
perspektywy światowej marki. O roli eventu w całym procesie
budowania marki pracodawcy w oparciu o praktyki międzynarodowe
debatowała Maria Kirillova, dyrektor zarządzająca Baltic
Event Industry Club.
Temat nowoczesnych
rozwiązań w przemyśle spotkań poruszył wynalazca i programista
Piotr Psyllos. Informatyk mówił o botach i uczeniu
maszynowym. Można było także posłuchać konsultantów marketingu
B2B Łukasza Kosuniak i Wiktora Łyczko. Zaś Paweł Tyszkiewicz pełniący
funkcję pełnomocnika Zarządu SAR, w oparciu o zapisy Białej
Księgi Komunikacji Marketingowej, podsumował dialog branżowy
pomiędzy klientami a agencjami.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5bdc37873129e_attachment.jpg)
Konferencja Event Biznes zakończyła
się debatą na temat zbliżających się wyzwań i regulacji, w
organizacji eventów, która poprowadziła Magdalena Kondas,
dyrektor programową spotkania oraz redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.
Podczas panelu wypowiadali się: Marta Chmielewska
(prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, prezes Mea Group),
Sebastian Oprządek (prezes Zarządu El-Padre, KAE), Krzysztof Celuch
(prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, prezes Celuch
Consulting), Mariusz Geraltowski (prezes Polskiego Stowarzyszenia
Menedżerów Logistyki i Zakupów), Joanna Cendrowska (dyrektor ds.
marketingu i komunikacji, rzecznik pras. Grupy Eiffage w Polsce) i
mec. Michał Kibil (adwokat, partner zarządzający w kancelarii Kibil
i Partnerzy).
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5bdc37dac5fd7_attachment.jpg)
Po sukcesie tegorocznej
imprezy, Stowarzyszenie Branży Eventowej już zapowiedziało szóstą
edycję Event Biznes, która odbędzie się jesienią 2019 roku w
Global Expo w Warszawie. Zdecydowanie nie możemy się doczekać.
Czekamy z niecierpliwością na kolejną dawkę praktycznej wiedzy i
umiejętności, które pozwolą dalej rozwijać branżę spotkań w
Polsce.
INFORMACJA PRASOWA
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]