O gustach się... DYSKUTUJE. Agencja OneMulti wraz z zespołem analitycznym InsightOut Lab oraz partnerstwem firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zorganizowała ogólnopolskie badanie przeprowadzone wśród dziennikarzy i innych przedstawicieli mediów.
Badanie zostało przeprowadzone za pośrednictwem Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Odbyło się w dniach 8 grudnia 2020 - 4 stycznia 2021. Wybrana metoda to CAWI. A próba efektywna wyniosła N=122. W badaniu wzięli udział dziennikarze z całej Polski.
W ankiecie zapytano ich o różne aspekty związane z konferencjami online, o ich preferencje, plusy i minusy.
Z badania wynika, że aż 73,8% ankietowanych dziennikarzy tęskni za tradycyjnymi, stacjonarnymi konferencjami. 59% przedstawicieli mediów na pytanie „W jakim typie konferencji prasowych wolisz uczestniczyć?”, odpowiedziało „w konferencjach tradycyjnych, organizowanych w fizycznym miejscu”.
Do zalet organizacji konferencji online dziennikarze zaliczają najczęściej:
- oszczędność czasu (54,1%),
- nietracenie czasu na dojazd na konferencję (53,3%),
- możliwość uczestniczenia niezależnie od miejsca, w którym odbywa się konferencja (51,6%),
- możliwość łatwej rejestracji i odtworzenia przebiegu konferencji w późniejszym czasie (30,3%).
Do wad z kolei:
- brak lub utrudnione możliwości porozmawiania z prelegentami, ekspertami i kolegami po konferencji (68,9%),
- brak fizycznego kontaktu z produktem, usługą lub rozwiązaniem, których dotyczy konferencja (54,9%),
- problemy techniczne, np. z transmisją (50,8%),
- takich konferencji jest za dużo (17,2%), a prowadzący za bardzo trzymają się wtedy scenariusza (również 17,2%).

Dziennikarze zostali zapytani również o to, jak długo powinna trwać konferencja oraz w jakich godzinach powinna się odbywać.
Z badania można wyciągnąć naprawdę kilka ciekawych wniosków. Zachęcamy do przejrzenia wszystkich pytań i odpowiedzi.
Całość znajdziecie na stronie:
https://insightoutlab.com/raport-konferencje-online-w-opinii-dziennikarzy-wiekszosc-przedstawicieli-mediow-teskni-za-normalnoscia/
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]