V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

W dniach 26-27 listopada br. roku w Hotelu Rzeszów odbędzie się piąta edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania będzie skuteczne tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej miasta i regionu. Organizatorem imprezy jest firma Exacto.
Kongres Innowacyjnego Marketingu to wydarzenie mające na celu głównie wymianę doświadczeń i opinii praktyków biznesu i samorządowców zajmujących się marketingiem lokalnym. Impreza kierowana jest szczególnie do przedstawicieli samorządów, administracji, agencji i instytucji okołobiznesowych. Tegoroczny kongres to już piąta odsłona cyklicznej imprezy. Poprzednie edycje cieszyły się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem.
Skuteczne zarządzanie komunikacją i promocją
Podczas tegorocznego spotkania dużo uwagi poświęcone będzie tworzeniu i wdrażaniu dokumentów strategicznych. Prelegenci omówią strategie, które już zostały wdrożone zwracając przy tym uwagę na problemy i bariery pojawiające się przy ich wdrażaniu. Największym współcześnie problemem jest to, że tworzy się strategie zbyt skomplikowane, wyrafinowane, już nie tylko trudne w czytaniu, ale prawie niemożliwe do wdrożenia. Tam, gdzie strategia jest przygotowana w profesjonalny sposób i właściwie wdrożona – jest ona drogowskazem dla całej organizacji. Porządkuje komunikację, nadając jej ton i spójność. - mówi Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.
Prelekcje i warsztaty
Podczas kongresu prelegenci poruszą wiele istotnych zagadnień z zakresu marketingu. Wśród tematów znajdą się między innymi zalety systemów bezzałogowych wykorzystywanych do promocji terenów inwestycyjnych w gminach, identyfikacja wizualna jednostek samorządów terytorialnych oraz ich obecność w internecie, a także aplikacje mobilne i strony internetowe będące podstawą cyfrowej strategii promocji w samorządach. Poruszona zostanie również kwestia znaczenia mediów w strategii oraz tworzenia ekosystemów mediów w mieście. Ważne, aby wiedzieć w jaki sposób budować nasze media, jak je promować. Nie wystarczy tworzenie przeciętnego contentu, on musi być ciekawy żeby zainteresować i co najważniejsze - zaangażować. Powinniśmy wychodzić naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom mieszkańców, którzy są naszymi głównymi odbiorcami. - mówi Szymon Sikorski, Prezes Zarządu PUBLICON.
Podczas spotkania omówiony będzie również temat wpływu społecznego. Prelegenci będą mówić o rozwijaniu relacji z wszystkimi podmiotami, których dotyczyć ma wdrażana strategia. Kiedy promujemy region trudno robić to w oderwaniu od jego poszczególnych miast. Każdy obszar - czy jest to województwo, powiat czy gmina - ma swoje serce, swój punkt centralny, najbardziej rozpoznawalny na zewnątrz. Promując Podkarpackie staramy się koordynować nasze działania ze stolicą regionu i szukać synergii. Już kilka razy udało nam się połączyć budżety miasta i województwa, aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym, z korzyścią dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. - przypomina Michał Tabisz, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
W trakcie kongresu odbędą się także warsztaty, podczas których uczestnicy będą mogli zgłębić tajniki skutecznej promocji samorządu z wykorzystaniem filmów, poznać szczegóły planowania komunikacji oraz zapoznać się z prawem zamówień publicznych w samorządach.
Głównymi partnerami Kongresu są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Patronem medialnym wydarzenia jest portal MojeKonferencje.pl.
INFORMACJA PRASOWA