W dniach 26 i 27 listopada odbył się V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Ideą spotkania była dyskusja i wymiana wiedzy w zakresie nowych rozwiązań promocyjnych stosowanych w samorządach terytorialnych.
Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy rozmawiali głównie o strategii marketingowej - o jej przygotowaniu, wdrażaniu, a także o dostępnych narzędziach i panujących trendach. Prelegenci mocno podkreślali, że strategia wcale nie musi być długa. Liczy się natomiast pomysł i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań.
Prelegenci skupili się także na nowych technologiach, które znacząco podnoszą możliwości promocji i komunikacji z otoczeniem. Rosnąca liczba smartfonów i tabletów wymaga wprowadzania nowych rozwiązań, takich jak tworzenie mobilnych stron internetowych, które ułatwiają użytkownikom poruszanie się po witrynie za pomocą urządzeń mobilnych.
Podczas kongresu nie zabrakło zaprezentowania tzw. case study, czyli studium przypadku. Uczestnicy spotkania mieli okazję poznać autentyczne przykłady wykorzystania narzędzi marketingowych do promocji samorządów. Prelegenci dokonali także oceny i analizy strategii marki Podkarpackie, która ich zdaniem mogłaby stać się przykładem i inspiracją dla mniejszych gmin i powiatów.
Gminy niejednokrotnie rywalizują ze sobą, jednak większy sukces mogłyby osiągnąć decydując się na współpracę. Wizerunek województwa ma wpływ na postrzeganie wizerunku regionów znajdujących się na jego terenie i na odwrót, dlatego wspólne pomysły gmin na promocję mogą okazać się strzałem w dziesiątkę – powiedział Michał Tabisz, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
INFORMACJA PRASOWA
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]