VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

W Rzeszowie już po raz VII odbył się Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. 5 grudnia zaproszeni prelegenci dyskutowali na temat systemów koordynacji marki miejsca, skutecznego zarządzania szlakami turystycznymi, sposoby wyróżniania się na tle konkurencji. Podczas wydarzenia już po raz trzeci wręczono nagrodę „Cyfrowego Samorządu”.
Podczas kongresu poruszono głównie kwestie marketingu miejsca, który przyciąga turystów, a także znacznie poprawia jakość życia mieszkańców. Co ciekawe, kluczową kwestią tego marketingu jest dialog między obywatelami a samorządem, ponieważ jedynie taka współpraca pozwala mieszkańcom aktywnie zaangażować się w budowę marki danego miejsca. Podczas kongresu jako dobry przykład tego typu współpracy podano Kutno – fabryczne miasto, które mocno ucierpiało w wyniku transformacji systemowej. Samorządowcom zależało na zmianie wizerunku miasta, postanowili więc promować miejscowość hasłem „Kutno – miasto róż”, które oprócz władz zaangażowało w działania promocyjne także mieszkańców. W jaki sposób? Samorządowcy rozdawali mieszkańcom darmowe sadzonki i to pozwoliło mieszkańcom Kutna identyfikować się z ich miejscem zamieszkania.
Prelegenci zauważyli, że w wielu miejscach w Polsce marketing miejsca traktowany jest dość powierzchownie, zazwyczaj opiera się jedynie na stworzeniu loga i prowadzenia strony na Facebooku. Jak się okazuje, tego typu działania nie przynoszą oczekiwanych efektów, dlatego, jeżeli zależy nam na skutecznych działaniach, niezbędne jest podejście całościowe: Marka miejsca nie może być płytka ani płaska. Musi być oparta o wielką ideę, która nie tylko będzie odpowiadać bieżącym celom, ale będzie ciągle żywa za 5 czy 10 lat – wyjaśniał Piotr Lutek, prezes Synergia Lublin. – Marka to nie tylko wizualne opakowanie, ale ważny element miasta, który popycha wszystkie procesy, inwestycje, działania w określonym kierunku, w stronę obranego przez nas celu.
Na konferencji poruszano także tematy prawnej ochrony wizerunku, objazdowych kampanii marketingowych czy innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Wydarzenie zostało także urozmaicone warsztatami na temat korzystania z e-marketingu oraz praktycznego wdrażania strategii marki, podczas kongresu wręczono także nagrody „Cyfrowy Samorząd”, tegorocznym zwycięzcą została gmina Trzebownisko, nagrodzona za kompleksowe wdrażanie innowacyjnych systemów usprawniających administrację. Wśród wyróżnionych znalazły się także: gmina Gorzyce, za ducha pomocy i umiejętność promowania charytatywności oraz gmina Tryńcza, za wszechstronne użycie różnorodnych kanałów komunikacji.
Organizatorem Kongresu jest Exacto Sp. z o.o. Głównymi partnerami kongresu byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Pozostali partnerzy to: Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ideo sp. z o.o., Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, TOP S.A., Logito oraz Newspoint sp. z o.o.
INFORMACJA PRASOWA