Dbanie o wizerunek to dla wielu osób bardzo istotna kwestia. Jak się okazuje dobry image nie dotyczy wyłącznie znanych osób czy instytucji. O wizerunek dbać muszą bowiem również konkretne miasta oraz regiony.

W jakim celu miejscowości prowadza działalność z zakresu Public Relations? Głównym celem są kwestie finansowe. Dobry marketing, promocja za pomocą kanałów tradycyjnych i tych zupełnie nowych może przynieść owocne skutki, w postaci zwiększonej liczby turystów, studentów czy gości biznesowych. To z kolei generuje zyski dla miasta i pozwala na wdrażanie ciekawych projektów oraz nowych inwestycji dla jego mieszkańców.

Tak zwany marketing miejsc w dzisiejszych czasach nie jest domeną wyłącznie dużych aglomeracji. O przyciąganie gości dbają bowiem zarówno małe miejscowości i regiony. Zwłaszcza te najbardziej atrakcyjne turystycznie.

Ważnym celem w działalności promocyjnej miast często jest pozyskanie gości biznesowych planujących konferencje lub szkolenia. Dlatego też o wizerunek dbają nie tylko duże miasta, gdyż na destynacje konferencyjną coraz częściej wybiera się obiekty agroturystyczne, górskie hotele czy nadmorskie kurorty położone w małych miastach na Pomorzu.

Na temat ten wypowiedział się Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z. o.o. firmy organizującej Kongresie innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który 20 i 21 listopada odbędzie się w Rzeszowie. – Dzisiaj skuteczność warunkują: dobry pomysł, zdefiniowanie unikatowych atutów, stworzenie oferty i zakomunikowanie jej przy użyciu odpowiednich narzędzi. Ważnym trendem staje się promowanie miejsc poprzez doświadczenia.

Experiential marketing, o którym mowa, to koncepcja budowania wizerunku i relacji na bazie emocji oraz doznań, które zakorzenią się w świadomości odbiorcy. Wrażenia, z którymi łączyć się będzie dane miejsce, mogą bowiem stanowić o przewadze konkurencyjnej.