Od 6 lat Stowarzyszenie
Branży Eventowaj organizuje wydarzenie o nazwie Meetings
Week Poland. Jest to szereg spotkań, podczas których prezentuje się rozmaite narzędzia wykorzystywane w pracy managerów.
Przedstawiane są innowacyjne sposoby realizowania wybranych celów zleceniodawców. Drugiego dnia tegorocznej edycji został
poruszony temat wizualizacji eventu.
Otóż warto zwrócić
uwagę, że koncepcja wizualizacji została zapoczątkowana przez
znaną nie tylko w świecie rodziców postać Walt’a Disney’a.
Założenie mówi, że człowiek jest w stanie urzeczywistnić każdą rzecz, jaką sobie
wymarzy. Podstawą dobrego
pomysłu, jest stworzenie konkretnej wizji w głowie. Idea powstaje w umyśle, a organizatorzy wraz z podwykonawcami realizują
ten projekt.
SBE zwraca uwagę także
na to, jak ważne jest określanie celów wydarzenia. W przypadku działań w branży organizacyjnej należy
zwrócić uwagę na kwestie edukacyjną, networkingową oraz związaną
z wymianą wiedzy i doświadczeń. Podczas tworzenia planu
konferencji używana była metoda „mapingu myślowego”, który
polega na wyobrażeniu sobie wszystkich elementów także od strony
klienta oraz uczestnika spotkania.
Gość Meetings
Week Poland
W
tym roku zdecydowanie największą ikonom spotkania był słynny
muzyk i artysta- Czesław Mozil. Łącząc słowa i melodię,
opowiadał o show-biznesie. Podzielił się ze słuchaczami
anegdotkami odnośnie własnego życia i spostrzeżeń. Marta
Dunin-Michałowska, czyli prezes zarówno SBE, jak i Mea Group,
wraz z dyrektor zarządzającą SBE, Dagmarą Chmielewską,
poprowadziły wywiad z twórcą. Podczas rozmowy muzyk zwrócił
uwagę, że ważnym elementem udanej współpracy między agencją
eventową a osobą publiczną jest zwyczajny szacunek.
Prelegenci spotkania
Meetings
Week Poland rozpoczął się przemówieniem Martyny Wijas.
Założycielka i właścicielka MobilLed opowiadała, jak
poprawnie czytać zaproszenia. Dodatkowo wyjaśniała znaczenie dress code w firmach. Mówiła jak wielkie ma on
znaczenie w rozmowach z klientami. Kolejna prelekcja
poprowadzona została przez dyrektor produkcji i dyrektora
kreatywnego Mea Group oraz dyrektora zarządzającego Brill Av Media.
Magdalena Kozicka, Jędrzej Nykowski oraz Michał
Czerniak wyjaśniali przebieg drogi całego procesu „od
wizualizacji do realizacji”.
Ważnym elementem podczas
organizacji wydarzenia biznesowego jest także dobór najlepszego miejsca. Mówiła o tym blogerka ze „Strafy Mice", Anna
Nowakowska. Eventy biletowane
oraz rezerwowane wymagają przygotowania odpowiedniej platformy
sprzedaży. Jest to niestety
temat często pomijany, dlatego członek zarządu SBE, Piotr
Wojdat, poruszył również tą
kwestię.
Kolejna część
prelekcji odnosiła się bezpośrednio do części artystycznych i
związanych z nią problemach. Paweł Czerski, który bazując
na doświadczeniu dyrektora zarządzającego IMS Events, poruszył
temat zapachu, muzyki oraz przestrzeni imprezy. Natomiast Dagmara
Marzyńska- Małecka z firmy Atelie określiła, jakie
podstawowe zasady powinny obowiązywać podczas współpracy agencji
eventowych z podwykonawcami, czyli w tym ujęciu występującymi
artystami.
Wystąpiła także
dyrektor marketingu i działu kreatywnego w FSW- Małgorzata
Machynia, która pomogła słuchaczom ułożyć wszystkie te
elementy w logiczną całość. O tym samym temacie, lecz z innego
punktu widzenia, wypowiadał się Jacek Kisiała. Jako
wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego oraz
współwłaściciel firmy Extend Vision przekazał wiele ciekawych
dla gości spostrzeżeń.
Aby po tak bogatych
wystąpieniach widownia mogła zaczerpnąć chwili oddechu, gdyż na scenę
wszedł Piotr Sada. Jako twórca „śmiechoterapii”
rozbawił uczestników konferencji, pokazując jednocześnie, że
śmiech jest bardzo ważny w pracy event managera. Poczucie humoru
nie tylko ułatwia kontakty międzyludzkie, ale pozwala zarówno nam,
jak i naszym klientom poczuć relaksacyjny dystans. Ma to ogromne
znaczenie podczas stresujących sytuacji.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/5ab8b58d5b659_attachment.jpg)
Debaty tematyczne
Podczas tego
kilkudniowego wydarzenia odbyło się także wiele rozmów o
charakterze edukacyjnym. Podczas jednej z nich uczestnicy dowiedzieli
się, jak planować wydarzenie, uwzględniając jego piękno i siłę
przekazu. Dyskusja nosiła nazwę: „Siła wizualizacji w
eventach”, a jej moderatorem była Magdalena Kondas.
Doświadczona mówczyni i redaktor naczelna Meeting Planner
podzieliła się także wiedzą odnośnie doboru metod i środków w
tym obszarze.
Jej
rozmówcami byli eksperci scenografii. Ważną postacią była tutaj
Renata Razmuk działająca dla Social Connect Group.
Wypowiadała się o znaczeniu event design’u,
Jednocześnie mówczyni posiada doświadczenie jako dyrektor Business
Development w Pracownia Kreativa oraz jako członek Zarządu SBE.
Innym uczestnikiem panelu dyskusyjnego był Wojciech Zbroja,
który znany jest jako współzałożyciel i prezes
zarządu Rent Design. Odnosił się on do problemu, jakim jest
dostosowywanie mebli w przestrzeni eventowej.
O cateringu, jego formie
i znaczeniu mówił dyrektor generalny Hotel Mazurkas, Michał
Kozak. Aby osiągnąć najlepsze wyniki działania, ważne jest
aby agencje i podwykonawcy współpracowali ze sobą. Odnosiła się
do tego Zuzanna Sprycha z Visual4 Events, zwracając uwagę,
że udział każdej z tych osób ma wpływ na finalny efekt pracy.
Ciekawą koncepcję przestawił także prezes i dyrektor zarządzający
Rival Group- Leszek Babicz. Wypowiadał się z punktu widzenia
samej agencji eventowej, która standardowo zajmuje stanowisko między
zamawiającym a podwykonawcą, więc widzi cały proces w trochę innym
świetle.
Druga debata miała na
celu odpowiedzieć na pytanie: „Po co nam wizualizacja?”.
Uczestnicy mogli dowiedzieć się, dlaczego umiejętność fachowego
planowania wydarzeń ma tak wielkie znaczenie dla ostatecznego
wyniku pracy. Jakub Zdrzalik, prezes zarządu Perfectto Events, pokierował dyskusją tak, aby wyjaśniała walory wizualizacji. Dyskusja pokazała, że pozwala to spełnić najważniejszą funkcję eventu,
czyli zaskoczenie i zachwycenie swego odbiorcy.
Słuchacze otrzymali
także podstawową wiedzę na temat tworzenia life streaming'u. O
procesie opowiadał Piotr Maczuga z Digital Knowledge Village.
Jest to niewątpliwie najnowocześniejsza i obecnie najskuteczniejsza
metoda, aby bezpośrednio trafić do osób, które nie mogą być na
evencie fizycznie. Paweł Kosiński,
który jest znany w środowisku eventowym jako prowadzący imprez
tematycznych, podczas Meetings
Week Poland przyjął rolę prezentera. Nad koordynacją konferencji
czuwała Dagmara Chmielewska,
będąca dyrektorem zarządzającym SBE.
Przeglądając nazwiska prelegentów oraz studiując poruszone tematy, można być
pewnym, że po raz kolejny Stowarzyszenie Branży Eventowej stanęło
na wysokości zadania. Trzymając pieczę nad meteorytyką spotkania,
udało się przekazać słuchaczom wiele przydatnej i fachowej wiedzy
z dziedziny wizualizacji wydarzeń biznesowych. Meeings Week
Poland 2018 było konferencją na miarę XXI wieku, która na pewno
zasiała ziarna wiedzy w głowach uczestników, które wkrótce
owocnie zakiełkują.
INFORMACJA PRASOWA
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]