MojeKonferencje.pl i Hotel Marketing Group radzą, jakie standardy wdrożyć w czasach koronawirusa. Poradnik dla hoteli i obiektów konferencyjnych.

Nastały czasy ciężkie. Dla hotelarzy, dla eventowców, dla serwisów konferencyjnych, dla wszystkich. Tak jak społeczeństwo musi dostosować się do pewnych ograniczeń i zasad, tak hotele muszą wdrożyć pewne standardy. W tym momencie zamyka się hotel po hotelu. Utrzymanie obiektu turystycznego, w którym nie ma gości, również kosztuje. Trzeba opłacić pracowników, zapłacić rachunki i ponieść wiele innych kosztów, na które z dnia na dzień brakuje środków.
Ten poradnik kierujemy do tych hoteli i obiektów konferencyjnych, które cały czas działają, ale które chcą zadbać o maksymalne bezpieczeństwo zarówno gości, jak i pracowników.
Poniżej wymieniamy standardy, które każdy hotel lub obiekt konferencyjny musi wdrożyć, jeśli jeszcze tego nie zrobił. Porady te przydadzą się także w przyszłości - miejmy nadzieję, że długo żadna nowa zaraza się nie pojawi, ale środki ostrożności przydają się nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale również na co dzień.
1. Wietrz wszystkie pomieszczenia w obiekcie - częściej niż zwykle, dużo częściej.
2. Kilka razy dziennie dezynfekuj wszystkie klamki - wejściowe, do pokoi, do restauracji, do sal konferencyjnych itp.
3. Dezynfekuj również miejsca, których ludzie często dotykają, np. drzwi, blaty, stoły, krzesła, ławki, ekspresy do kawy, czajniki, umywalki, podajniki do mydła czy dozowniki serwetek.
4. Postaw pojemniki z żelem antybakteryjnym i płynem do dezynfekcji w kilku widocznych dla gości miejscach - łazience, restauracji, na recepcji. Tak, wiemy że zdobycie tych specyfików teraz nie należy do najłatwiejszych. Nawet, jeśli mieliście zapasy, teraz mogły się skończyć, bo używacie ich dużo częściej. Postarajcie się je zdobyć, nawet jeśli wiąże się to z zawrotnymi cenami. Kilka firm jest w gotowości i uruchamia dodatkowe linie produkcyjne tych środków. Polujcie i dezynfekujcie potencjalne miejsca, na których mógł się zagościć koronawirus (COVID-19).
5. Zwiększ częstotliwość wymiany sztućców ogólnodostępnych w sali restauracyjnej lub sali śniadaniowej. Najlepiej jeśli goście dostaną sztućce, talerze, szklanki i serwetki od obsługi dopiero po wejściu na salę. To zminimalizuje ryzyko, że więcej osób mogło je dotykać.
6. Jeśli jest taka możliwość, powinniście wdrożyć podawanie posiłków w formie talerzowej, a nie bufetowej.
7. Wasza obsługa kelnerska powinna gotować i obsługiwać w lateksowych rękawiczkach i zmieniać je kilka razy dziennie.
8. W salach jedzeniowych usuńcie połowę stołów i krzeseł lub sadzajcie gości co drugi stół, tak by zachować między nimi odpowiednią, bezpieczną odległość. Możecie postawić na części z nich napis "rezerwacja", żeby pozostały puste.
9. Bezpieczna odległość tyczy się również sal konferencyjnych. Ustawcie stoły tak, by każdy uczestnik miał możliwość zasiadania przy odrębnym stole.
10. Ekspresy do kawy powinny być dostępne tylko dla uczestników eventu, a owoce i ciasteczka powinny być serwowane wyłącznie w papilotkach i foliach.
11. Jeśli macie dostępnych więcej sal, umożliwicie organizatorowi spotkania wybór kilku mniejszych sal z uchylnymi oknami. Rozbicie wszystkich uczestników na mniejsze grupy zminimalizuje ryzyko zarażenia się wirusem.
12. Udostępnijcie organizatorom szybkie łącze WIFI, które umożliwi transmisję online. Zaproponujcie atrakcyjne ceny. Teraz wszyscy musimy się wzajemnie wspierać, a nie kombinować, jakby tu więcej zarobić na nieszczęściu innych.
We współpracy z Hotel Marketing Group (Tomasz Chojnacki).