MWP: Zrównoważony rozwój, transformacja, wartość i przyszłość branży

MWP: Zrównoważony rozwój, transformacja, wartość i przyszłość branży

Jubileuszowa edycja Meetings Week Poland (MWP), której mamy przyjemność być Patronem Medialnym, będzie poświęcona odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonemu rozwojowi. Wezmą w niej udział prelegenci reprezentujący wszystkie sektory runku spotkań. Tegoroczne spotkanie odbędzie się w dniach 21 – 22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku. Będzie transmitowane online.

Program merytoryczny Meetings Week Poland 2022 poruszy przede wszystkim temat zrównoważonego rozwoju w przemyśle spotkań i wydarzeń – zagadnienia czynników ESG w turystyce biznesowej i incentive travel, etyki, pozycji kobiet i wreszcie ekologii. Kolejnym tematem będzie transformacja branży wydarzeń i jej rozwój uwzględniający konsekwencje pandemii, w tym w szczególności hybrydyzację spotkań. Omówiony zostanie wpływ wojny w Ukrainie na sytuację branży. W programie znajdą się też praktyczne warsztaty odnoszące się do niezbędnych kompetencji managera w nowej branżowej rzeczywistości.

Poland Meettings Destination o rynku spotkań dziś i jutro  

Podczas konferencji otwierającej MWP 2022 zostaną omówione konsekwencje wojny w Ukrainie w odniesieniu do sytuacji branży obecnie, ale i jej rozwoju. Punktem wyjścia do rozmów jest przekonanie, że Polska nadal pozostaje bezpiecznym miejscem spotkań. Niezależnie od tego, jak wiele czasu zajmie pokonanie agresora i kiedy ostatecznie Ukraina przystąpi, przy wsparciu Polski i całego Zachodu, do odbudowy, ludzie wolnego świata nadal będą się spotykać. Nasze zadanie polega na tym, aby sprawić, iż będą spotykać się coraz częściej w Polsce.


Drugim istotnym czynnikiem, obok wojny w Ukrainie, jaki musimy brać pod uwagę, planując przyszłość rynku spotkań, jest jego wirtualizacja, do jakiej doszło w okresie pandemii. Jak zatem mamy planować rozwój rynku spotkań w Polsce? Jak prezentować atuty Polski, w tym bezpieczeństwo spotkań? Jak dbać o interesy destynacji, obiektów i przedsiębiorców branży? Jakie atuty w tej grze mają podmioty, regiony i miasta w Polsce?

W Poland Meetings Destination udział wezmą m.in. Andrzej Gut-Mostowy (sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki), Anna Salamończyk-Mochel (p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej), dr Dominik Borek (dyrektor Departamentu Turystyki, MSiT), Paula Fanderowska (prezes SKKP) Mateusz Czerwiński (wiceprezes, Warszawska Organizacja Turystyczna), Ireneusz Węgłowski (prezes, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego), Michał Marciniak (CEO veventy.com)

PIPT o targach jako narzędziu marketingu bezpośredniego i relacyjnego 

Sesja będzie poświęcona transformacji targów i wynikających z niej korzyści. Branża targowa, dostosowując się do otaczającej rzeczywistości oferuje zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym nowe rozwiązania, narzędzia, eventy. Dzisiejsze targi różnią się diametralnie od imprez targowych sprzed trzech – pięciu lat. Nie tylko pojawiły się najnowsze rozwiązania technologiczne, dające nowe możliwości i będące często atrakcją targów samą w sobie, ale zmienia się również formuła samych wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby ich komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów. W tej sesji udział wezmą m.in. Bartosz Bieszyński (Sollers Consulting), Lena Bretes-Dorożała (prezes zarządu World Trade Center Poznań), Paweł Orłowski (wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich SA), Tomasz Kobierski (prezes zarządu Grupy MTP) oraz w roli moderatora Wojtek Ławniczak.


SBE o ekologicznych eventach, które dziś są koniecznością

Sesja przygotowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej poświęcona jest eko eventom i zrównoważonemu rozwojowi. SBE zostało ambasadorem projektu Positive Impact i jest częścią globalnego procesu Road to COP 26 Event Sector Transformation. Podczas debaty „Eko w eventach. Szansa czy konieczność zmiany procesów organizacji wydarzeń?” jej uczestnicy zastanowią się nad procesem wdrażania idei zielonych wydarzeń. Ustalą, czy nasza branża jest świadomą grupą odbiorców i przedsiębiorców, w jakim stopniu i tempie jest w stanie wprowadzić zmiany do sposobu myślenia oraz działania w eko-systemie. Debata ta, ma być dobrym punktem wyjścia do zmian w myśleniu samych organizatorów i klientów na temat realizacji spotkań. W rozmowie wezmą udział: Izabela Stelmańska (zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie), Jakub Orłowski (brand manager Festiwalu Pyrkon) i Katarzyna Gadomska (CEO Acora Events) oraz w roli moderatora Dagmara Chmielewska (prezes SBE).

SITE Poland o zrównoważonej turystyce, CSR i odpowiedzialnych działaniach agencji incentive 

Podczas sesji SITE Polska jej uczestnicy będą rozmawiać o tym, jak ważne jest myślenie i działanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju (Environmental Social Governance). Przedstawią pomysły i wnioski, dotyczące funkcjonowania agencji incentive travel. Zostanie także zaprezentowany punkt widzenia klientów – czy CSR to potrzeba biznesowa, czy przy wyborze agencji kierują się oni wskaźnikami z tego obszaru, czy wymagają potwierdzonych działań oraz czy CSR może być decydującym wskazaniem do wyboru dostawcy?

Eksperci opowiedzą o programach do mierzenia śladu węglowego, raportach i pomysłach na offset śladu węglowego. Stowarzyszenie zaprezentuje inicjatywy, jakie podejmuje wspólnie z SITE Global. W panelach udział wezmą: Grażyna Grot-Duziak (prezes SITE Polska, Weco-Travel), Jarosław Hulboj (członek zarządu SITE Polska, BCD Meetings & Events), Agnieszka Lewandowska (członkini SITE Polska, Tour de Family, Monika Górnik (członkini zarządu SITE Polska, Ambasadorka Programu CSR SITE PL, Weco-Travel), Kinga Bil (członkini zarządu SITE Polska z ramienia Young Leaders Group, Ambasadorka Programu 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju UN Polska), Agnieszka Szymerowska (prezes Convention Bureau Wrocław), Joanna Gorczyca (ekspert, PZU), Marcin Gielnik (key account manager Air France – KLM) oraz Damian Stefaniak (ekspert, Siemens).

SOIT o walce z szarą strefą w turystyce biznesowej?

Podczas panelu przedstawiciele SOIT wraz z zaproszonymi gośćmi przyjrzą się nielegalnym działaniom firm na rynku turystycznym i w przemyśle spotkań. To temat szczególnie ważny w obliczu odbudowy branży po pandemii, zarówno od strony popytu, jak i zasobów firm. Aby skutecznie zwalczać szarą strefę konieczne jest zaangażowanie i współdziałanie zarówno sił branżowych, społecznych, jak i administracji publicznej. Niezbędne są też działania informacyjne do rynku dotyczące sankcji. Zaproszeni eksperci przedstawią propozycje rozwiązań, które mogą stanowić impuls do budowy efektywnego mechanizmu monitorowania i eliminowania nielegalnych biznesów w naszej branży. W spotkaniu udział wezmą Łukasz Adamowicz (wiceprezes SOIT, Grupa BFC), Konrad Wielgórski (członek zarządu SOIT, *Bespoke), dr Dominik Borek (dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki), Katarzyna Szepczyńska (reprezentant Polskiej Izby Ubezpieczeń, dyrektor Działu Ubezpieczeń Turystycznych i Osobowych UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA), Paweł Niewiadomski (prezes Polskiej Izby Turystyki) oraz w roli moderatora Krzysztof Pobożniak (członek SOIT, Haxel Events & Incentive).

IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum o mega eventach, projektowaniu wydarzeń i incentive travel 

Częścią Meetings Week Poland jest międzynarodowa konferencja studencka wspierana merytorycznie przez MPI Poland. Spotkanie pomaga studentom poznać w praktyce świat branży spotkań oraz nawiązać kontakty z jej przedstawicielami. Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. Głównymi mówcami tegorocznego wydarzenia będą Aida Bella (Totalizator Sportowy), Ruud Janssen, (Event Design Collective GmbH) i Olga Navarro (EMBA, CIS).

MPI Poland o kompetencjach i narzędziach praktycznie 

Na tegoroczną edycję MWP stowarzyszenie MPI Poland przygotowało premierowo zapowiedź nowego projektu edukacyjnego pod nazwą Hyde Park. Jest to projekt, w którym praktycy branży oraz eksperci z różnych dziedzin biznesu, w krótkich formach warsztatowych dzielą się wiedzą i narzędziami, jakie ich zdaniem mogą pomóc w efektywnych działaniach w branży MICE. Mini-warsztaty odpowiedzą na trzy pytania: co to za narzędzie, jak je zastosować i dlaczego warto to zrobić? Premierowe spotkanie Hyde Parku będzie poświęcone kompetencjom lidera MICE.

Warsztaty pt. „Psychoefekty w eventach jakim ulega uczestnik wydarzenia i co możemy zrobić z tą wiedzą” poprowadzi Kamil Zieliński. Trener zaprezentuje pięć zjawisk psychologicznych, które pomogą organizatorom wydarzeń sprawić, aby kreowane przez nich eventy zapadały w pamięć.

Drugi warsztat pt. „Jak odnajduję w ludziach talenty podczas procesu rekrutacji” poprowadzi Miłosz Stanisławski. Trener omówi dwa narzędzia, dzięki którym w 10 minut przeprowadzający rekrutację dowie się wszystkiego, co niezbędne do podjęcia decyzji o współpracy z kandydatem. 

Ostatnia propozycja Hyde Parku MPI to mini-warsztat „Graj w SCRUM – i wygrywaj czas i pieniądze!”, który poprowadzi Krzysztof Bratek. Prowadzący przedstawi korzyści zwinnego zarządzania projektem. 

PCB o roli biur marketingu miejsc w jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau POT

W roku 2022 Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej świętuje 20-lecie działalności. Panel jubileuszowy podczas MWP poświęcony roli biur marketingu miejsc wczoraj, dziś i jutro, będzie pretekstem do pokazania transformacji, jaką przeszły DMO w Polsce. Przypomniane zostaną projekty i historia Poland Convention Bureau POT. Uczestnicy panelu – Krzysztof Celuch (wykładowca akademicki, w latach 2008 – 2017 kierownik sekcji Poland Convention Bureau POT), Paula Fanderowska (prezes zarządu SKKP), Magdalena Piasecka (dyrektor ds. rozwoju, Regionalne Centrum Sportowe Sp. z o.o. w Lubinie, w latach 2008-2017 prezes zarządu Convention Bureau – Wrocław), Małgorzata Przygórska-Skowron (kierownik Kraków Convention Bureau), Michał Kalarus (redaktor naczelny, Think MICE), Aneta Książek (główny specjalista, Poland Convention Bureau POT) – porozmawiają o współpracy, trendach oraz poszukają najlepszych przykładów oddziaływania na konkurencyjność miast i państw w świecie VUCA. 

Celem panelu będzie zebranie od ekspertów kluczowych haseł, wydarzeń, działań, trendów w trzech odsłonach, tj. wczoraj, dziś i jutro. Na żywo będzie powstawała wizualna mapa myśli, podsumowująca za pomocą technik sketchnotingu i elementów facylitacji graficznej, najważniejsze stwierdzenia ze sceny. W ten sposób powstanie podsumowująca panel grafika, którą przygotuje Gosia Tchorzewska.

SKKP o kobietach czyli trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji 

Turystyka, w tym turystyka biznesowa jest uznawana za główny filar wzrostu gospodarczego w wielu krajach. Dzięki zasięgowi sektora ma on moc napędzania ożywienia gospodarczego i przywracania społeczności międzynarodowej na właściwe tory. Sektor przemysłu spotkań jest inkluzywny, zatrudnia głównie kobiety i młodzież, rekrutuje pracowników z różnych kontynentów, różnych kultur, posługujących się różnymi językami. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkań, ale kobiety odczuły jej wpływ najbardziej. Pierwsze doświadczyły redukcji zatrudnienia i obniżenia wynagrodzeń (i tak już niższych niż mężczyzn), znosiły uciążliwości pracy zdalnej, przejęły całkowicie odpowiedzialność za edukację swoich dzieci czy opiekę nad starszymi członkami swoich rodzin. Teraz mierzą się z trudną sytuacją zarówno w Ukrainie, jak i w Polsce, organizując pomoc uchodźcom. Jak odnaleźć się w tych niepewnych czasach? Zaproszone do udziału w sesji ekspertki będą dyskutować o roli kobiet w organizacji, kulturze pracy, wellbeingu i wreszcie o tym, jak wspierać się w tych trudnych czasach.

Ewa Stelmasiak (The Wellness Institute), certyfikowany coach wellness, autorka pierwszej w Polsce książki o kulturze dobrostanu, przedstawi dobre praktyki budujące dobrostan w zespole. Dorota Wellman, dziennikarka telewizyjna, będzie mówić o sile kobiet oraz podejmowaniu ryzyka w drodze do sukcesu.

Future for Meetings o nowym otwarciu i nowych szansach

Podczas konferencji organizowanej w ramach Meetings Week Polnad przez Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń zostaną omówione perspektywy i kierunki rozwoju branży w kontekście powrotu do aktywności sprzed Covid-19 oraz priorytety, o które systemowo branża musi zawalczyć w krótkiej i długiej perspektywie odbudowy. Dyskusje panelowe będą dotyczyć następujących zagadnień: Jak i po co badać przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce? Czy warto znać jego wartość? Soft power – jak budować wizerunek Polski przez mega-eventy, Top 10 wyzwań dla przemysłu spotkań i wydarzeń oraz Perspektywa spotkań biznesowych w kontekście wojny w Ukrainie. 

Szerokie ujęcie sektorowe wątków poszczególnych paneli tematycznych zapewnią przedstawiciele piętnastu organizacji branżowych, działających pod szyldem RPSiW TUgether. Analizę aktualnej kondycji tej gałęzi gospodarki dopełnią głosy zaproszonych na wydarzenie decydentów ze strony administracji rządowej, instytucji państwowych oraz organizacji pracodawców.

Meetings Week Poland organizowany jest tradycyjnie przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polską Organizację Turystyczną Poland Convention Bureau, Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. W tym roku do grona organizatorów MWP dołączają Polska Izba Przemysłu Targowego, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether oraz Muzeum J. Piłsudskiego. W programie pierwszego dnia konferencji (21 kwietnia) znajdą się sesje przygotowane przez stowarzyszenia branżowe, Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice. Drugiego dnia (22 kwietnia) odbędzie się spotkanie „Future for Meeting” organizowane przez federację TUgether. Finałem jubileuszowej edycji Meetings Week Poland będzie dziesiąta gala konkursu MP Power Awards®, organizowanego przez MeetingPlanner.pl (27 kwietnia, Scena Relax w Warszawie).

Udział w Meetings Week Poland w dniach 21 – 22 kwietnia jest bezpłatny, konieczna jest rejestracja. MWP 2022 odbywa się w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku.

INFORMACJA PRASOWA

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Obiekt na konferencje w woj. mazowieckim - Pałac Żelechów SPA & Wellness przy którym trudno przejść obojętnie!
Obiekt na konferencje w woj. mazowieckim - Pałac Żelechów SPA & Wellness przy którym trudno przejść obojętnie!

Pałac Żelechów SPA & Wellness to miejsce, które łączy w sobie luksus, historię i nowoczesność, oferując szeroką gamę usług i atrakcji. To doskonałe miejsce na organizację prestiżowych wydarzeń biznesowych, zapewniając komfortowe warunki i wyjątkową atmosferę.

Hotel 5-gwiazdkowy w Wiśle - Crystal Mountain z nowoczesnym centrum konferencyjnym!
Hotel 5-gwiazdkowy w Wiśle - Crystal Mountain z nowoczesnym centrum konferencyjnym!

Crystal Mountain w Wiśle to miejsce, które łączy luksus z funkcjonalnością, oferując najwyższy standard usług. Malownicze otoczenie, nowoczesne zaplecze konferencyjne, wyśmienita kuchnia oraz bogata oferta rekreacyjna sprawiają, że jest to idealne miejsce na organizację eventów.

Międzynarodowa konferencja krytycznych badaczy dziedzictwa odbędzie się w 2028 roku w Warszawie!
Międzynarodowa konferencja krytycznych badaczy dziedzictwa odbędzie się w 2028 roku w Warszawie!

W 2028 roku Uniwersytet Warszawski będzie gospodarzem prestiżowej konferencji ACHS, skupiającej badaczy dziedzictwa z całego świata. Po raz pierwszy to wydarzenie odbędzie się w Polsce, przyciągając około 600 delegatów!

Hotel 5-gwiazdkowy w Krakowie - Radisson Blu Hotel Kraków z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!
Hotel 5-gwiazdkowy w Krakowie - Radisson Blu Hotel Kraków z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!

Wybierając Radisson Blu Hotel Kraków na miejsce swojego wydarzenia, zapewniasz sobie i swoim gościom najwyższy standard usług, doskonałą lokalizację oraz pełne wsparcie w realizacji nawet najbardziej wymagających przedsięwzięć. Dowiedz się więcej!

Nosalowy Dwór Resort & SPA - konferencja w górach
Nosalowy Dwór Resort & SPA - konferencja w górach

Nosalowy Dwór Resort & SPA to wyjątkowy obiekt położony pośród niesamowitych Tatr. Ponad 2000 metrów kwadratowych powierzchni konferencyjnej oraz niesamowite udogodnienia na najwyższym poziomie czekają na klientów biznesowych. Sprawdź!

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz