Wirtualna rzeczywistość szansą na przetrwanie w czasach COVID-19 i zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej

Dwie współpracujące ze sobą agencje eventowe, Everitum i KIKE Events, przeprowadziły badanie na temat podejścia przedsiębiorców do organizacji spotkań wirtualnych. Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2020 roku na próbie 1 000 osób – właścicieli firm, managerów i pracowników z całej Polski.
Ponad 65 % ankietowanych uważa, że wirtualne spotkania, konferencje, targi i wydarzenia mają przed sobą świetlaną przyszłość. Ponad 53 % osób biorących udział w badaniu planuje również organizację takich wirtualnych eventów - zamiast lub równolegle ze spotkaniami offline. Respondenci widzą w zdalnej komunikacji i organizacji spotkań szansę na przetrwanie w trudnych czasach koronawirusa. Według wielu z nich jest to szansa na zbudowanie swojej przewagi nad konkurentami, którzy takich zdalnych spotkań nie planują przeprowadzać, którzy czekają na lepsze czasy i na powrót "normalnych" spotkań.
Nie da się jednak ukryć, że zapotrzebowanie na wirtualne konferencje dynamicznie rośnie i ma na to wpływ nie tylko epidemia wirusa, ale rosnąca świadomość i chęć zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Według ankietowanych biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez agencje EVERITUM i KIKE Events największą zaletą spotkań online jest szeroko pojęta oszczędność. Na oszczędność czasu wskazuje 57 %, a na oszczędność pieniędzy 41 %. Badani doceniają też, że nie muszą wybierać między pracą a udziałem w ważnym wydarzeniu. Goście wydarzeń w sieci podkreślali też, że mogą uczestniczyć w nich od początku do końca, nie musząc wychodzić wcześniej, by zdążyć do domu przed północą lub na ostatni pociąg.
Wirtualne wydarzenia online nie są niczym nowym, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy polskie firmy przeszły przyśpieszony kurs z ich wykorzystywania na szeroką skalę. Do zdalnych wydarzeń nie zaliczamy tylko dużych krajowych konferencji online, ale również wewnątrzfirmowe spotkania, konferencje z klientami czy nawet... firmowe integracje.
Dane Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) potwierdzają rosnącą popularność wydarzeń online. Codzienna aktywność internetowa wzrosła o 45 %, wzrosło tym samym zapotrzebowanie na transmisję danych. Rynek e-commerce zaliczył czterokrotny wzrost, a komunikatory internetowe zaliczyły ośmiokrotny wzrost popularności.
– Pandemia koronawirusa zmieniła optykę pracowników, przedsiębiorców i osób zarządzających firmami. Wielu z nich w ograniczeniach i przeszkodach, które musieli pokonać zaczęło szukać szansy nie tylko na przetrwanie tego trudnego czasu, ale też na rozwój. Co więcej, jak wykazały nasze badania jesteśmy otwarci na nowoczesne technologie, doceniamy je, a wirtualny świat dający nieskończone możliwości kontaktu z innymi, staje się dla nas naturalnym środowiskiem pracy i wspomnianego rozwoju – mówi Agnieszka Ciesielska z agencji EVERITUM.
Nie ma co ukrywać, że internet to nowa szansa na rzeczywistość, w której obecnie toczy się aktywne życie, kompatybilne z tym realnym, pozwalając na nieprzerwaną komunikację, edukację, pracę, spotkania biznesowe, organizację wydarzeń lokalnych i międzynarodowych. Trzeba być otwartym na nowe technologie, które umożliwiają organizację wydarzenia dla tysięcy osób za pośrednictwem naszego komputera czy telefonu.
Ciekawym projektem, który wpasowuje się w dzisiejsze potrzeby organizatorów, jest VirBELA™. To innowacyjna platforma eventowa zawierająca zestaw narzędzi i usług służących do współpracy zespołowej i komunikacji w trójwymiarowym wirtualnym świecie. Platforma ta umożliwia organizację spotkań różnego rodzaju i dla różnej liczby osób. Prowadzący i uczestnicy biorą udział w spotkaniu za pomocą swoich własnych awatarów. Od maja 2020 r. platforma dostępna jest również na rynku polskim.
INFORMACJA PRASOWA