Organizacja konferencji i szkoleń to w praktyce nie lada wyzwanie. Należy zadbać zarówno o aspekt merytoryczny, jak i o odpowiednią promocję przedsięwzięcia. Duże znaczenia ma także wybór miejsca, w którym dany event się odbywa. Lokalizacja to jedna z pierwszych informacji, której szukają potencjalni goście. Chodzi zarówno o określenie odległości, jaką należy pokonać, aby dotrzeć do docelowego miejsca, a także o… ogólne wrażenia odnośnie do obiektu.

Trudno jest jednoznacznie określić, czy miejsce wpływa na prestiż konferencji, ponieważ zależne jest to od wielu czynników. W duże mierze chodzi o indywidualne preferencje. Są bowiem klienci i goście, którzy organizowane przedsięwzięcie ocenią przede wszystkim przez pryzmat obiektu, w którym się ono odbywa. Są też jednak tacy, dla których nie ma to większego znaczenia. To bardzo indywidualna kwestia, jednak podczas szukania odpowiedniego obiektu na pewno należy uwzględnić kilka ważnych elementów, które wpłyną na ogólne wrażenia.

Organizacja szkoleń i konferencji


Organizacja szkoleń tak naprawdę rozpoczyna się od momentu planowania danego przedsięwzięcia i szukania miejsca do jego realizacji. To niezwykle ważny moment, od którego będzie wiele zależało. W związku z tym w pierwszej kolejności powinieneś się zastanowić, jaka jest grupa docelowa Twojego eventu. Jeśli są to poważani specjaliści z danej branży, to wiedz, że miejsce, w którym event się odbywa, musi być eleganckie i na odpowiednim poziomie.

Wówczas polecamy wziąć pod uwagę m.in. hotele 5-gwiazdkowe czy też hotele SPA, w których dodatkowo będzie można wypocząć po pracy. W przypadku mniej poważnych przedsięzięć możesz wziąć pod uwagę chociażby kameralne sale szkoleniowe czy hotele o 3-gwiazdkowym standardzie. Najważniejsze jest to, aby zawsze podchodzić do szukania odpowiedniego miejsca w indywidualny sposób.

Jak wybrać obiekt konferencyjny?


Wybierając hotel na konferencje powinieneś się sugerować kilkoma konkretnymi wytycznymi. Przede wszystkim musi to być korzystna lokalizacja. Powinieneś zdecydować czy chcesz zorganizować event w mieście, czy może wśród natury, z dala od zgiełku codzienności. Duże znaczenie powinny mieć oczywiście oferta obiektu, cennik oraz opinie gości. Dowiedz się, czy obiekt, który Cię interesuje, ma wszystko to, co potrzebne jest względem organizacji danego szkolenia czy konferencji. Chodzi m.in. o zdobycie informacji o oferowanym sprzęcie multimedialnym czy powierzchni sal biznesowych.

Kiedy realizujesz kilkudniowe wydarzenie, koniecznie sprawdź, czy dany obiekt posiada w swojej ofercie wystarczającą liczbę miejsc noclegowych dla zaproszonych gości. Duże znaczenie mają też udogodnienia, które bezpośrednio wpływają na jakość pobytu i zadowolenie gości. Chodzi m.in. o dostępność miejsc parkingowych czy menu w hotelowej restauracji.

Idealne miejsce na organizację konferencji


Skoro już mniej więcej wiesz, jak wybrać obiekt konferencyjny, to możemy przejść do kolejnej kwestii. Za chwilę wskażemy kilka wartych uwagi obiektów, w których mogą się odbyć nawet najbardziej wymagające konferencje i szkolenia. Niejedno idealne miejsce na organizację konferencji znajdziesz np. w Trójmieście. Świetnym obiektem jest chociażby Sopot Marriott Resort & Spa, czyli luksusowy, 4-gwiazdkowy obiekt leżący zaledwie 2 kilometry od centrum Sopotu.

Twojej uwadze polecamy również hotele na konferencję w Szczecinie, które reprezentuje np. Park Hotel Business & Pleasure. Coraz większą popularnością cieszą się równeż pałace i zamki na konferencje, które wyróżniają się stylowymi wnętrzami i zachwycającymi terenami zielonymi. Musisz poznać m.in. Pałac Sulisław, czyli 5-gwiazdkowy hotel mieszczący się z murach pałacu pochodzącego z XVII wieku. Obiekt ten leży na Dolnym Śląsku.