Konferencje, sympozja, bankiety… nomenklatura związana z wydarzeniami biznesowymi może się wydawać nieco skomplikowana. Czym bowiem różnią się wymienione wcześniej wydarzenia? Co dokładnie sprawia, że dane wydarzenie jest właśnie konferencją a nie np. wykładem? To dość złożony temat, który podejmiemy właśnie w tym artykule. Wyjaśnimy w nim m.in. jakie są rodzaje konferencji oraz czym różnią się od innych eventów biznesowych.

Zanim jednak przejdziemy do konkretów, zapraszamy Cię do zapoznania się z jednym z naszych artykułów, w którym już kiedyś staraliśmy się wytłumaczyć, czym różni się sympozjum od konferencji. Może się też zdarzyć, że np. będziesz chciał zorganizować konferencje dla medyków. W takiej sytuacji koniecznie sprawdź, jak zorganizować konferencję medyczną. W dodatku, ostatnia część bieżącego artykułu będzie niczym innym, jak wskazaniem ciekawych miejsc na organizację konferencji. Zamiast jednak przedłużać – serdecznie zapraszamy Cię do lektury!

Rodzaje spotkań służbowych


Opiszemy teraz pokrótce rodzaje spotkań służbowych. Pierwszym z nich jest szkolenie. To nic innego, jak forma wsparcia zawodowego rozwoju poszczególnych pracowników. Organizuje się je, aby rozwijać kompetencje oraz umiejętności członków zespołu. Warto przy tym pamiętać, że każda inwestycja w ludzi pracujących w firmie jest jednocześnie inwestycją w firmę. Kolejnym rodzajem spotkania służbowego jest konferencja. To spotkanie grupy specjalistów w danym obszarze, skoncentrowane na ściśle określonej tematyce. Podczas tych przedsięwzięć uczestnicy mają przestrzeń do wymiany wiedzy, doświadczeń i informacji.

Kolejny rodzaj to zjazdy. Są to ogólnopolskie lub międzynarodowe spotkania, w których biorą udział najważniejsze osobistości związane z daną branżą, sektorem lub firmą. Zwykle podejmuje się podczas nich strategiczne tematy, które mają bezpośredni wpływ na przyszłość. Za kolejny rodzaj uznawane są również imprezy integracyjne albo wyjazdy motywacyjne. Ich celem jest skuteczne zgranie zespołu, co przekłada się na motywacje i relacje pomiędzy pracownikami. Przy okazji sprawdź też pomysły na tematyczną imprezę integracyjną!

Czym różni się konferencja od kongresu?


Wiesz już, czym są konferencje, ale możesz nie zdawać sobie sprawy, że również mają one kilka rodzajów. W praktyce wskazuje się na różnorodne rodzaje konferencji, z czego najbardziej popularne są konferencje: biznesowe, naukowe, polityczne, online oraz prasowe. Zdecydowanie warto też wskazać na to, czym się różni konferencja od kongresu. Te pierwsze wydarzenia to wspólne narady i dyskusje, w których biorą udział określone grupy specjalistów z pokrewnych dziedzin. Za ich cel uznaje się poszerzenie albo zdobywanie wiedzy, a także przedstawianie badań czy omawianie jakiegoś problemu.

Co ważne, konferencje mają charakter otwarty i służą wymienia informacji pomiędzy uczestnikami. Równie istotny jest fakt, że uczestnikiem konferencji może być każda osoba – nawet taka, która dopiero zaczęła się interesować danym zagadnieniem, a nie wyłącznie specjalista. Kongresy są regularnymi i cyklicznymi wydarzeniami. Zwykle mają podłoże biznesowe, społeczne, polityczne lub naukowe. Ich uczestnicy zwykle spotykają się raz na rok, aby w trakcie wydarzenia dyskutować o określonych tematach. W porównaniu do konferencji, kongresy są znacznie większe i mogą trwać nawet kilka dni.

Jaka jest różnica między konferencją a szkoleniem?


Jak widzisz, konferencje i ich rodzaje wcale nie są tak skomplikowane, jak mogłoby się to wydawać. A teraz wyjaśnimy jeszcze jedną kwestię, mianowicie – jaka jest różnica między konferencją a szkoleniem. O ile dokładna definicja konferencji znajduje się wyżej, o tyle już spieszymy z wyjaśnieniem tego, na czym polega szkolenie. Otóż to przedsięwzięcie, w którym bierze się udział po to, aby uzupełnić, nabyć czy doskonalić umiejętności albo kwalifikacje zawodowe.

Jeśli chodzi o porównanie konferencji do szkoleń, to te drugie obejmują dość niewielką liczbę uczestników, zwykle do 30. Wskazuje się również na konkretne cechy szkoleń. Pierwszą z nich jest indywidualne podejście osoby prowadzącej do każdego uczestnika. Drugą – fakt, iż szkolenia prowadzone są przez prawdziwych specjalistów. Trzecią – odpowiednia, konkretna i z góry ustalona tematyka. Czwartą i zarazem jedną z ważniejszych cech jest case study. Szkolenia polegają nie tylko na przekazaniu wiedzy teoretycznej, ale też na wykorzystaniu jej w praktyce.

Gdzie zorganizować konferencję?


Zastanawiasz się, gdzie zorganizować konferencję? Już przychodzimy z pomocą! Przede wszystkim musisz wiedzieć, że czekają na Ciebie zarówno nowoczesne sale konferencyjne w centrum miasta, jak i komfortowe hotele konferencyjne z dala od miejskiego zgiełku. Ostateczny wybór oczywiście należy do Ciebie. Polecamy m.in. obiekty na konferencję w Warszawie. Wśród nich są: Hotel Lord **** Warsaw Airport, który położony został tuż obok warszawskiego Lotniska Chopina. Równie atrakcyjnym obiektem jest Workin Senatorska znajdujący się przy Placu Zamkowym.

Warto wziąć też pod uwagę obiekty konferencyjne w Trójmieście. Reprezentuje je Holiday Inn Gdańsk City Centre, czyli 4-gwiazdkowy i niezwykle elegancki hotel na Wyspie Spichrzów. Polecamy także Sheraton Sopot Hotel, który położony został przy malowniczej, piaszczystej plaży. To idealne miejsce na połączenie pracy i wypoczynku. A jeśli interesują Cię obiekty w innych częściach kraju, to poznaj hotele konferencyjne w centralnej Polsce oraz hotele na konferencje w województwie pomorskim.