Hotel 5-gwiazdkowy to obiekt o najwyższym standardzie obsługi klientów. Posiada luksusowe wyposażenie wnętrz oraz udogodnienia, które muszą zaspokoić wymagania klientów w najbardziej wymagającym segmencie biznesowym. Organizacja konferencji hotel 5-gwiazdkowy to idealne rozwiązanie, jeśli chcemy mieć całkowitą pewność, że zaproponowane nam rozwiązania będą luksusowe, nowoczesne oraz pełne elegancji. Istotne jest, aby obiekt o tak wysokim standardzie posiadał własne centrum biznesowe. Można w nim z powodzeniem przeprowadzać szkolenia, seminaria, konferencje, bankiety czy prelekcje na światowym poziomie.
Sale konferencyjne często znajdują się na osobnych piętrach wieżowców lub w indywidualnych budynkach, przystosowanych także do osób niepełnosprawnych.
Pozwala to zachować ciszę. Dzięki dyskrecji takich miejsc, można być pewnym, że żadne informacje nie wydostaną się do grona osób niepożądanych. Sale szkoleniowe hotel pięciogwiazdkowy posiadają regulowaną klimatyzację, która zapewnia optymalną temperaturę i wilgotność niezależnie od pory roku. Systemy oświetleniowe składają się z wielu lamp i reflektorów, które można dowolnie ustawiać w zależności od potrzeb. Organizacja szkolenia hotel 5-gwiazdkowy jest dużo łatwiejsza dzięki profesjonalnemu zapleczu technologicznemu. Organizator nie musi się niczym przejmować, ponieważ na miejscu odnajdzie dowolny sprzęt. Do wyposażenia należą duże, wysuwane ekrany, rzutniki, komputery z nowoczesnym oprogramowaniem oraz bardzo szybki, bezprzewodowy internet. W każdym kraju obowiązują odrębne zasady i skale, które nadają obiektom konkretną liczbę gwiazdek. Budynek musi być oświetlony z zewnątrz i mieć wyodrębnione wejście dla gości. Nad wejściem powinna znajduje się osłona chroniąca przed deszczem. Dodatkowo w hotelach 5-gwiazdkowych są instalowane drzwi obrotowe lub otwierające się automatycznie, co znacząco ułatwia przemieszczanie się. W obiektach co najmniej dwupiętrowych musi znajdować się winda. W hotelu o tym standardzie wśród podstawowych usług znajdują się usługa budzenia, podawania śniadań i sprzątania pokoju na specjalne życzenie gościa.
Organizując szkolenie hotel pięciogwiazdkowy lub konferencje hotel pięciogwiazdkowy może liczyć także na bezpieczeństwo.
Teren zawsze jest monitorowany całodobowo, a w pokojach znajdują się sejfy. W specjalnych skrytkach można przechowywać bagaż, laptop, pieniądze lub inne wartościowe przedmioty. Uczestnicy spotkania mogą liczyć także na minimum dwa rodzaje usług związanych z odnową biologiczną. Można zrelaksować się na przykład w saunie lub na masażu. Pomieszczenia urządzone są w dobrym guście, a obsługa hotelowa posiada jednolite stroje, co dodatkowo podwyższa doznania estetyczne.